Adaptive AA

Diverse d.  26. maj. 2006, skrevet af !-!Shake!-!
Vist: 124 gange.

!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 23:41:22
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg har nu fået adaptive AA til at virke :) Via en gang driver clean.
Nå, jeg har spillet lidt BF2 og syntes godt man kan se det :)
Vil gerne vide hvad Adaptive AA egentlig er og hvor meget kraft det tager??


Shake

!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 11:46:12
Svar/Indlæg:
3944/384
virkelig ingen?


Shake



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 11:57:28
Svar/Indlæg:
3943/44
Så vil jeg henvise til Red_martians udemærkede gennemgang af gfx teknologier:

Del 1:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...

Del 2:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...

Del 3: Se side 2 i denne:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...

Del 4:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...

Del 5:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 11:59:19
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg kan bare ikke finde noget om Adaptive AA?



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 17:50:44
Svar/Indlæg:
3943/44
ATi har i længere tid brugt en form for anisotrofisk filtrering, der kun filtrerede de textures som var let synlige. Dette kaldes adaptiv anisotrofisk filtrering og nvidia er begyndt, at bruge den samme metode i deres nye Geforce6-serie. Anisotrofisk filtrering har det plus der giver det mest perfekte billede, og øger billedkvaliteten til det acceptable. Den anisotrofiske filtrering er ofte angivet i en gange-størrelse 2x-16x. Men kan også ses som tabs. Fra 8-128tabs. Generelt er det det samme, jo højere jo bedre. Anisotrofisk filtrering er virkelig en af de teknikker der lynhurtigt giver fornemmelsen af forbedret billedkvalitet, især med 8-16x, der totalt fjerne fornemmelsen af, de tidligere nævnte, generende textureovergange.

Så kan jeg da også kopiere det til dig.