Mine forældre skal vist have ny PC, så jeg er blevet sat på opgaven. Jeg har kigget lidt hist og her men synes ikke rigtig jeg kan få den under 7500kr. Der er nogle krav: det SKAL være Intel, gerne dual-core da det er lige så billigt som single. Og der SKAL være en fladskærm med, ligemeget om det er 12 ms eller lign, den skal bare være over 17 tommer. Og minimum 1 GB ram. Og det STØRSTE krav er LYDLØST! Så lydløst så muligt!
Midt data vil gerne sælge dig en Xtreme, de er ganske gode, købte en til min onkel for godt et år siden, stort set lydløs, man bliver faktisk i tvivel om den tænder, når den står under bordet. :e Det var dog en AMD barton 2500+ cpu og med et passivt fx5200 gfx. Den har dog ikke box køler, den har en glacialtech, ligner box køler, men siger intet.
Men de vil sælge dig en med ATI Xpress 200 chipsæt, intel 805, 1giga ram, 80gb hd, og en < 12db 420watt PSU, 4000kroner så har du 2 kilo til flad skærm den kan fåes til 1700, så er der 300 til en bedre cpu køler hvis det er nødvendigt, eller andre upgrades, du kan selv konfigurere den på deres hjemmeside.
Vil dette kunne køre sammen? Jeg synes selv det er et super system, fordi GFX er passivt og der er en dejlig raptor disk i, hvilket jo betyder dejlig hurtig opstart, hvilket mine forældre sætter pris på. Jeg vil så finde en bedre CPU køler...
#7 hvis du smider den i et ophæng, så er det vist ikke slemt
En intel 805 koster jo kun 300 kroner mere, de har selvfølgeligt ikke brug for den endnu, men skulle de få den ide at de vil have vista, tror den vil være guld værd.
Og så kunne de nok også nøjes med et billigere bundkort.
Hvad skal de med en office media cd? - det er altså ikke programmet.
Det er bare sådan at hver halvtredser tæller her... Og jeg tror virkelig ikke de skifter til vista... #8 Kan du finde et billigere bundkort derinde, der passer med det jeg har linket til? Jeg ved intet om bundkort :)
en udbygget Dimension 3100, fra dell, er også en mulighed, hvis man er til det ;) det koster jo en go' bid mere men er jo så også gennem testet, og man hvad man får, samt at der er en fed service på :)