Jeg er bange for at min harddisk er ved at stå af. Når min computer er tændt kan jeg af og til høre harddisken slukker og starter smatidig med at somputeren midlertidigt fryser. Jeg har påøvet at tilslutte et andet molex stik, men det hjælper ikke. Er det ved at være på tide at købe ny?
#2, Ja, det er ingen garanti. Mine 3 døde IBM Deathstar diske sagde også, at de var helt okay.. :00 Men det var lidt de samme symptomer. De slukkede også tilfældigt, til de tilsidst ikke gad tænde igen.
Det kan også være din strømforsyning. Har oplevet at min egen pludselig faldt i spænding og derved ikke kunne levere nok til at holde ens hardware kørende, og her var det harddiskene som begyndte at tænde og slukke hvis man kan sige det sådan!
#7 hmm... der er kun én. Er der ikke programmer der kan måle volt/wat/ampere? Jeg har den ene hd, 2.8 intel p4, rimeligt overclocket radeon 9600... - 5-6 kølere?
Jeg har oplevet sammen symptomer som #0 med en Samsung 250GB. Den slukker af og til, og fryser computeren midlertidigt. Jeg har købt en 320GB Seagate hd, og Samsungen ryger nu til RMA :) Tror bare jeg har fået en mandags model
#12 Det er da træls hele tiden at skulle frygte for om man mister alt sin data... Jeg har desværre pengeproblemer, for jeg står og prøver på at skrebe penge sammen til en bærbar... Det må jeg vel udsætte :l
Jeg har åbenbart ikke fået det skrevet rigtigt ned :o
-og
kernl_data_inpage_error
For ligesom at udnytte denne tråd bedre: er det rigtigt and sata harddiske over et vis antal gigabyte har stor chance for at brænde sammen? Jeg tvivler på det, men en jeg kender holder fast i påstanden. I så fald skal jeg ikke købe denne disk (300 gb sata): http://www.edbpriser.dk/Listpr...
#15 Det med at sata diske over en vis størrelse nemmere brænder sammen er ikke rigtigt. Hvis det var, ville jeg have en stor chance for at opleve dette fænomen...og det er ikke set her endnu.
Jeg tror også at producenterne ville få problemer med at sælge store diske, hvis det var rigtigt.
Ghost kan lave en eksakt kopi af din disk over på en anden disk. IBM lavede engang et tool (DiskGo) som også kunne det trick. Det kopierede disken på bit-niveau...og kunne ligge på en floppy.