DirectX 10 feature preview

Litteratur d.  27. maj. 2006, skrevet af Illuminati
Vist: 483 gange.

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 21:33:16
Svar/Indlæg:
10398/435
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 21:38:44
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvad skal vi med det, nej openGL 2 det er noget vi kan bruge til noget, af den simple grund at det kan køres på alle platforme (dog ikke ordenligt på vista, i følge microsoft, men det kan nok fixes med en driver hvis det går helt galt)


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 23:29:36
Svar/Indlæg:
2958/84
#1 Hvorfor kan Linux så ikke fixe dx9 med en driver, så vi slipper for det win xpis, så kan vi spille istedet for at downlaode sikkerheds-opdateringer hele tiden. :e


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 23:42:25
Svar/Indlæg:
1900/33
#2 Fordi DX9 er en MS only :(

Havde glædet mig til DX10 på WinXP men MS skal jo også tjene nogle penge :l

/Lars



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2006 12:56:27
Svar/Indlæg:
1235/80
#2
for uden det #3 skriver, kan du godt køre det dog vil den totalt smadre din computer...
læste for nogle dage siden at man i linux verdene er ved at skrive en modstykke til directX - vi må håbe det bliver til noget


AskeUhd
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2006 15:08:33
Svar/Indlæg:
39/23
ja det er jo ikke så meget nyt under solen. det er jo ikke noget banebrydene de har fundet på alligevel.



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2006 20:21:12
Svar/Indlæg:
2958/84
#4 og det snart ;)
#5 håber det kommer

det ser ud til at ATI har lagt billet ind (købt sig ind) hos MS x(
jeg syntes det er klamt med den form for markedsføring :l


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2006 23:18:22
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 modstykket er openGL til det grafiske, om de er ved at lave en pakke med komplet lyd og i/o styring ved jeg ikke, men tror da at openGL 2 kommer til at stå for det grafiske.

#2 fordi direktX ikke er opensource og man der for ikke bare lige kan genskabe det, lavet nogle layers som converterer DX til openGL, men og det i sig selv er faktisk vellykket nok, det er ikke der vi taber ydelse, det er nå vi når til grafiske ting som ikke er understøttet i openGL endnu, eller windows optimerede funktioner.