Internet via. trådløs forbindelse...

Software d.  28. maj. 2006, skrevet af System
Vist: 470 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-05-2006 17:21:15
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej...

Jeg er lidt på herrens mark hvad angår trådløse netværk...

Jeg har købt en trådløs printer med indbygget trådløs funktion...
Jeg har ud over dette 2 bærbare med trådløse kort i...
Og en enkelt stationær...

Alle disse vil jeg gerne have tilsluttet hinanden...

Som det er nu er kun de 2 bærbare på nettet da jeg køre på en trådløs internet forbindelse og har fysisk (eller administrativ) adgang til Routeren...

Mit sprøgsmål er nu...

Kan jeg købe en router (eks. Linksys WRT54G) og få denne til at bruge den trådløse internetforbindelse som gateway, og på denne router kan jeg så forbinde både bærbar, stationær (Via. kabel) og printer...

Hvis dette var en mulighed kunne jeg nemlig selv lave en kryptering jeg syntes var nødvendigt, og dele printeren mellem de 3 computerer sådan at det kun var mig der kunne bruge den...

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller kommer med andet hardware der vil kunne muliggøre denne ide...

Jeg skal lige sige at jeg ikke ønsker at eks. monterer et trådløst kort i den stationære og så lade denne dele internettet via. en router, da jeg ønsker at kunne komme på nettet kun ved at have en computer tændt...!

/bm
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2006 17:52:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Som jeg forstår det, så har du allerede et AP ?

Men du skal jo bare sætte printeren op til at koble op på det samme AP, som dine notebooks... Er der ikke nogle opsætningsmuligheder i selve printeren?

Der plejer at være noget software/driver med printeren, som selv kan søge efter printeren på det trådløse net. Du skal dog lige passe på, for visse mærker definere en trådløs printer som Ad-hoc, men hvis du har et AP, så skal du bare vælge alm. kablet netværks printer, da dette i funktion har samme opsætning som et alm. trådløst netværk, der gør brug af et AP!

greves

Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2006 12:34:47
Svar/Indlæg:
879/122
Jeg tror ikke #0 har et AP..

Der er (som jeg har forstået det) tale om en trådløs internet forbindelse.

til #0
Har du fået nogen form for hardware, da du fik den internet forbindelse ?? som bruget til at modtage dit signal. eller er dine notbook¨s koblet direkte op på forbindelsen ??