Lyd-problemer.

Software d.  29. maj. 2006, skrevet af Nordby21
Vist: 234 gange.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
29-05-2006 23:29:02
Svar/Indlæg:
201/38
Hey alle!

Jeg sad og skulle spille Heros V, da der ingen lyd er på.. installerede det igen, men ingen hjælp.. prøvede derefter på en anden computer, der var lyden fin.. I min jagt på at finde problemet, lagde jeg mærke til at min comp ingen "windows"lyde laver.. altså ingen startup tune, msn lyde laver.. selv ikke hvis man vælger en i controlpanelet.. hmm.. driverne til sound device er fine og virker, og jeg kan spille musik i mediaplayer.. Jeg kiggede derefter i BIOS men ved ikke lige hvad jeg skulle finde, så fandt ikke noget DOH! Er der nogle der kan hjælpe mig ud af krisen, for regner med at det er samme problem der skaber (eller ikke skaber) lyde i Windows og i Heros..??

Mvh

Mads

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2006 08:23:04
Svar/Indlæg:
440/46
Gå ind i KØR - skriv DXDIAG - tryk ENTER - tjek dine lyddrivere.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2006 12:46:18
Svar/Indlæg:
201/38
er lige gjort.. når man går derind og tester direct sound, kan jeg ikke hører noget... og trykker derfor nej, og den siger så at at noget er galt.. DOH!

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 20:44:54
Svar/Indlæg:
3065/208
1. Prøv at afinstaller dit lydkort via "Tilføj/fjern programmer" menuen i kontrolpanel - Hvis den ikke ligger der, kan du sikkert finde den under Enhedshåndtering og fjerne den herfra.

2. Sluk computeren og pil dit lydkort ud. (Husk altid også at trække stikket til strømforsyningen inden du piller i maskinen).

Start windows op igen uden lydkort. (hvis det er onboard lyd må du deaktivere det i bios'en.)

3. Start pc'en og gå ind i BIOS og find den feature der hedder [ Reset Configuration Data ] og sæt den til "enabled". Save and Exit.

4. Når du kommer ind i Windows, downloader og installerer du seneste Directx9.0c og henter nyeste driver til dit lydkort.

5. Luk computeren (husk kablet skal ud af PSUen) og sæt dit lydkort tilbage, men prøv denne gang et andet pci-slot, hvis noget er ledigt og det kan gøres uden bøvl.

6. Start pc'en op og annullerer den windows autoinstallation der begynder. Installer driveren fra den driverpakke du downloadede.

7. Hvis det stadig ikke virker skal du afinstallere både lydkort og grafikkort - slukke computeren - pille lydkortet ud - start pc- downloade seneste drivere til dit chipset, og installere dem (du skal huske at annullere autoinstallationen af grafikdrivere, og sørge for lige at downloade seneste WHQL driver til dit grafikkort (ikke noget betasjov).

Installer så driverne til 1 - grafikkort og 2 - lydkort.

Nordby21

Superbruger
Tilføjet:
31-05-2006 03:24:24
Svar/Indlæg:
201/38
Det lyder som en rigtig god ide! og mange tak for det lange svar! Se det er det der er så fedt ved denne her side, at folk gider at bruge 5- 10 min på at finde ud af noget, eller bare skrive ned hvad de ved for andre der ikke fatter bjarne.(som mig)

Men det er desværre bare onboard lydkortet der ikke virker.. totally sucks.. bare mig der er en padde ikke at skrive det.. men det helt mærkelige er jo at den sagtens kan spille mp3 musik og andre spil lyde fx BF2 osv.. bare ikke almindelige windowslyde eller som sagt heros lyde.. Ret steneren ikke?

Jeg kan måske gøre det samme?

Mvh

Mads

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 04:14:44
Svar/Indlæg:
3065/208
du ka os prøve baglæns fra pkt. 7 - 1.