Service og dårlige svar

Hyggehjørnet d.  31. maj. 2006, skrevet af Mads321
Vist: 347 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 03:44:48
Svar/Indlæg:
3162/326
Sad og kiggede efter bundkort til min nye CPU, og fandt en SLI model fra Gigabyte, der i nyeste version skulle understøtte min proceccer.

Brev til kundeservice:

"Et spørgsmål vedr. Gigabyte GA-8N-SLI

Er den af typen PCB 1.1 (rev. 1.1) som understøtter Intel Pentium
Presler (Pentium D 9xx), eller understøtter den kun op til Smithfield
(Pentium D 8xx)?"

Svar fra kundeservice:

"Hej Mads,

Det er ikke noget jeg kan se på nuværende tidspunkt – jeg har ikke de ønskede oplysninger.

Med venlig hilsen / Best regards

Jan B. Jensen / Salg
Århus PC-Lager ApS"

Kan det lade sig gøre at få et dummere svar?
Hvad siger i, har i oplevet at få dumme svar fra kundeservice?

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
31-05-2006 04:29:14
Svar/Indlæg:
5679/460
lol vis han har det på lager ka han da bare lige gå ud og se eller ringe til deres indportør

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 07:38:51
Svar/Indlæg:
6052/189
Synes det er et fair nok svar.

Hvis jeg arbejdede i en Dagli' Brugs, så ville jeg da heller ikke ane hvad jeg skulle svare hvis en kunde spurgte mig hvorfor hendes leverpostej smager alt for salt.

Derfor er reglerne også ændret således at firmaer kan nægte at RMA'e dit hardware. Dvs du skal selv sørge for at dit gfx bliver sendt til japaner-land når du har clocket det for meget.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 08:19:28
Svar/Indlæg:
1881/217

Enig.

Det er ikke muligt, at vide alt om alting, og heller ikke altid muligt, at finde oplysningerne om det. :)

Du kan prøve at skrive til Gigabyte da de helt klar burde vide det, eller aflægge deres hjemmeside et visit. :)

http://www.gigabyte.com.tw/Pro...

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 09:05:46
Svar/Indlæg:
3162/326
#2-3

Sagen er den, at bundkortet er udkommet i to versioner. Gigabyte kan (sgi da) ikke oplyse mig om hvilken af de to versioner butikken har indkøbt.

Det eneste manden skal gøre er, at lette sin bagdel og gå en tur ud på lageret og se efter hvilken model de har.

Det er vel heller ikke svært i dagli' brugsen at gå ned i køledisken og se efter om det er stryhns bacon leverpostej, eller alm. de har?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2006 09:56:29
Svar/Indlæg:
14079/622
Prøv at forklare ham, at han kan aflæse det på kassen :i

Det er jo ikke sikkert han ved det..

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 10:46:10
Svar/Indlæg:
3162/326
Nu ved jeg jo self. ikke engang selv om det står på kassen eller ej, men de må sgu da vide hvad det er de sælger.

Prøv at forstille dig du f.eks. skal købe en øl af manden, og det eneste han kan siger er, at han sælger carls.
Du vil så vide om det er carls lager, carls special, carls julebryg eller carls porter, hvortil han svarer:

"Det er ikke noget jeg kan se på nuværende tidspunkt – jeg har ikke de ønskede oplysninger."

Hvad med at finde ud af hvad det er man sælger, før man prøver at sælge det?

Et acceptabelt svar ville nok være at han ikke vidste det, men ville undersøge det og vende tilbage.

Anyways, det er bare min mening :00

Lars

Superbruger
Tilføjet:
31-05-2006 10:54:14
Svar/Indlæg:
1633/76
Nej, det er ikke blevet lavet om sådan at man selv skal sende sit grej til japanerland. Det er blevet forslået af EU, og der er pæn stor modstand herhjemme, da man som forbruger bliver helt fucked.

Og hvorfor er det et fair svar? Hvis du går ned til BilXperten og spørger hvilke fælge der passer på din Golf, og manden så siger "Det aner jeg da ikke". Så ville jeg sku finde en anden butik hvor de kan deres pis, helt ærligt. Det er sku ikke okay, ikke at vide hvad man sælger FFS. Sådan en gang slackere x(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2006 11:29:03
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6

Tja, sådan forholder det sig desværre mange steder. Det kan også være at vedkommende ikke har tid, eller bare ikke gider. De burde ansætte nogle nørder som os, sådan nogle steder. Så skulle de se service ;)
Hvis manden ikke ved det, burde han finde en der gjorde imo.

Men nogle gange er det også op til forbrugeren selv, at vide hvad de køber.. F.eks står jeg på en Q8, og jeg ved sgu ikke om en Ford blabla fra 1978 kører på Blyfri 92 eller 95 :e

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 11:49:07
Svar/Indlæg:
3162/326

Men du regner da med du kan sprøge forhandleren af bilen, og få et ordenligt svar, ikke?

Nu tror jeg ikke jeg gider røre mere ved den her sag. Det pisse irreterer mig bare når man får et ubrugeligt svar fra en zombie... lidt ligesom når windows kommer med fejlmedd.

Case closed, roger over and out