Seagate med bad sectors - Garranti ?

Diverse d.  31. maj. 2006, skrevet af sitrus
Vist: 305 gange.

sitrus
 
Overclocker
Tilføjet:
31-05-2006 12:21:45
Svar/Indlæg:
11/3
Hej oc.

Jeg har en 160gb seagate 7200.7 (eller 8 mener jeg den hedder.) som lige er begyndt med den velkendte bad sectors lyd. Har Brugt seagate software'en til at identificere dem, og den fandt også 4stk.
Jeg checkede så garrantien for at få en RMA så jeg kunne sende den tilbage til Seagate, men den sagde out of warranty. Så nu er jeg rimeligt sur da det maximalt er et år siden jeg har købt den ved den lokale computer shag i Silkeborg.
Jeg har selfølgelig været så klodset at smide den dags dato blankæt væk fra da jeg købte harddisken. Men burde det ikke være muligt at få garrantien ved forhandleren hvis jeg kan finde frem til min dankort faktura ved min bank ? så burde han da kunne finde salget i hans system? - hvis selvfølgelig det er i hans interesse at være en forhandler med god support.

Går harddiske ikke ind under købelovens 2års garranti ?

Og er der evt. noget andet jeg kan gøre? har tænkt mig at lave en low-level formatering, men det løser måske kun problemet midlertidigt.

Mvh Jesper.


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 12:25:31
Svar/Indlæg:
3943/44
Du kan ved nogle forhandlere bestille en ny faktura, de plejer at tage en 50'er eller noget i gebyr.



sitrus
 
Overclocker
Tilføjet:
31-05-2006 12:45:41
Svar/Indlæg:
11/3
men det kan da være at forhandleren lugter lunten om at få garranti ? :)



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 12:48:41
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv denne her:

http://www.topdownloads.net/so...

HDD Regenerator. Fixede min oldtusse-gamle Seagate forleden.

Kunne ikke installere XP på disken, men efter HDD Regenerator gik det fint....men jeg har ikke nogle underlige lyde på disken.

HDD Regenerator tager laaaang tid at køre igennem, men den er effektiv. Vil tro at 120 GB tager ca. 12 timer for HDD Regenerator at køre igennem, men den er altså grundig. Læækert stykke værktøj.

Har lagt den ned på en bootable cd-rom, så jeg ikke er afhængig af at have et floppy-drev i maskinen.



sitrus
 
Overclocker
Tilføjet:
01-06-2006 12:21:09
Svar/Indlæg:
11/3
Her er lige en update...

Jeg har nu scannet harddisken med både spin-rite og HDD Regenerator. og den fandt og reparerede nogle sectors. Problemet er så bare at jeg lige har fået en mail tilbage fra Seagate support hvor de giver mig et RMA nummer på trods af at den sagde at der ikke var garranti på prouktet.

Hvis jeg nu sender harddisken tilbage, og der ikke findes fejl på den.. så er det mig der står for regningen ? Kan man skrive et brev og vedlægge det hvor jeg skriver at jeg har scannet med diverse værktøjer for at udbedre fejlen ? eller hvad ville være smart i denne situation... For jeg er rimeligt sikker på at der er større sansynlighed for at fejlen kommer igen når den først har været der 1gang ?

Mvh Jespre



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2006 13:14:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Selvfølgelig kan du sende dem en mail og forklaret hvad du har gjort.

Så må Seagate tage stilling til om de stadig vil yde dig den service. Hvis der stadig er mislyde på disken, skal du holde fast på det. Det kan nemlig tyde på et fejlende leje. Alene et fejlede leje vil (efter min ringe mening) skulle kunne udløse en RMA sag.

På med vanten...og hold på din sag, men vær saglig og konstruktiv i din kritik...så kommer du længst.