Office til Linux

Software d.  31. maj. 2006, skrevet af Fossa_Dei_Leoni
Vist: 543 gange.

Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2006 19:39:44
Svar/Indlæg:
140/37
Jeg har hørt fra andre, at man ikke kan bruge sit nuværende Office-pakke, at man skal have en speciel til linux... skal man have en helt ny office-pakke, eller kan man bare downloade en eller anden "omformer"??

PS. Har lige bestilt en Linux Ubuntu CD

Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 20:12:32
Svar/Indlæg:
2620/327
Med de fleste nye distributioner følger OpenOffice med - det gælder også Ubuntu.



Preloader
 
Overclocker
Tilføjet:
31-05-2006 20:15:46
Svar/Indlæg:
20/7
Det afhænger af din office version 2003 er ik godt understøttet, men til de forige vil du sansynligvis kunne bruger crossoveroffice som en er viderudvikling af wine, som kan køre nogle windows appilikationer.

Men opeoffice2 nærmer så rent kavalitets mæssigt ms office pakken, jeg bruger kun word nu og det er fordi at de andre i min gruppe bruger det (for at ungå problemer når vi smelter det sammen). Men dagene er talt for ms pakken på min com når jeg er færdig :x

nb: openoffice kan redigere og gemme i doc format, så det kan åbenes i word på en maskine kun med word, og jeg har personligt lavet flere såkaldte HTX afleveringen i openoffice. Hvor min oplevelser er ret gode når man lige lære det at kende, men det skal man jo også med word.





beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 21:29:09
Svar/Indlæg:
3943/44
Noget siger mig at du ikke ved meget om linux.

Måske skulle du undersøge lidt mere om linux inden du begynder.

Helt grundlæggende er linux lidt forskellig fra windows, f.eks. så kan du ikke køre windows programmer i linux direkte, hvis man vil det, skal man have fat i wine eller en af varianterne, men de er ikke perfekte, så der for kan det anbefales at man finder alternativer til sine windows programmer.

www.linuxin.dk er et dedikeret linux forum, de plejer at være ganske hjælpsomme, dog er de gamle brugere ved at være lidt trætte af nybegyndere, som der er kommet mange af på det seneste.

Der er et par brugere som arbejder på en basic begynder guide, som svarer på alle ens spørgsmål som helt ny linux bruger, dog kan jeg ikke finde den, den er dog hellere ikke færdig.



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2006 21:43:13
Svar/Indlæg:
2620/327
#3 Jeg selv ved utrolig lidt om Linux, specielt om de mere avancerede funktioner, og det er vist aldrig lykkedes mig at installere noget 3.parts software.

Men selve det at installere Linux og bruge de (efterhånden mange) medfølgende funktioner, synes jeg overhovedet ikke er svært. Så hvis man er interesseret, er det da bare med at gå i gang og prøve det.

Men #0, lad være med at slette din Windows-installation lige med det samme ;) Installér Linux på en seperat harddisk eller partition, så du kan prøve det godt og grundigt. Og hvis du vil være helt sikker på ikke at gøre noget dumt under installationen, så brug en seperat harddisk, og kobl din normale harddisk fra...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2006 00:50:11
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 syntes det er en god ide, at han ved bare lidt, så som at man ikke bare kan installere windows programmer og spil.
Og så at wine er noget skidt, så kan det udgåes så skal man gøre det.

Og du har helt ret i at man godt kan kaste sig ud i det, når man bare lige ved at der nogle små forskelle, og at man ikke skal slette sin windows.

Men man skal ikke regne med at linux lige med det samme bliver non-konsol som windows, der er jo en grund til at der kommer en nogenlunde brugbar konsol i vista.

Når man er ny i linux er konsolen nok noget af det sværeste at finde ud af, men når man først begynder at lære den at kende, er det langt mere effektivt en de grafiske brugerflader.

Jeg starter f.eks. næsten alle mine programmer ved hjælp af konsol kommandoer, i stedet for at sidde og fedte med menuer.

Jeg er ikke selv nogen mester i linux, selv om jeg har leget med det i mange år, der er mange der har brugt linux i meget kortere tid end jeg har, som er meget bedre end mig.



Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2006 13:03:47
Svar/Indlæg:
140/37
Okay... Planen var egentlig at jeg ville installere Linux når jeg nu skulle formatere min com, hvilket jeg snart regner med at gøre, så vil jeg prøve at køre Linux på den. Men er der overhovedet ingen programmer/spil som jeg kan køre på Linux, men som egentlig er Windows-baserede. For når jeg nu snart kommer hjem fra efterskole, så er planen sådan set at min com skal bruges til spil , og så vil jeg købe en bærbar til skolebrug. Men derfor er det jo stadig rart at have noget office-værktøj, eller i det mindste noget lignende



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2006 13:21:06
Svar/Indlæg:
14079/622
Der er nogle Linux-kombatible.. Jeg mener Quake er.. der er også nogle andre, men det må du bare undersøge.

Jeg bruger Linux til serf og textbehandling... til de formål, er det ganske fint. Men skal du køre spil, skal du køre Windåse. Imo



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2006 13:38:44
Svar/Indlæg:
3532/303
mener spil som wow, unreal serien og med snilde også source og andre steam ting kan køre under linux, men ikke hænge mig op på det.
At skifte til openoffice er en god ting, jeg regner med selv at gøre det snart. Grunden? Det er gratis, det er ikke macrosoft og de har brug for støtten.
Linux er det samme :)



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2006 14:07:30
Svar/Indlæg:
2732/41
Alle ID Software spil er 100% native, Samme med Unreal Tournament 1 -2007, Steam & CSS skulle også kører fin fin med Wine / Cedega.



Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2006 20:55:16
Svar/Indlæg:
140/37
Hvad er ID Software spil helt præcist??



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 21:15:18
Svar/Indlæg:
2732/41
10# Det er spil lavet af ID Software ;)



Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2006 14:31:01
Svar/Indlæg:
140/37
Nå okay... altså en producent... Hva med spil som NFSMW og FM2006?? Kan de køre i Linux??



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 14:35:03
Svar/Indlæg:
1900/33
Spil Id Software har lavet er bla Quake1-4 og Doom 1-3

/Lars



Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
06-06-2006 16:38:36
Svar/Indlæg:
140/37
Okay...