Undre mig lidt, men måske bare mig der ikke fatter en brik og samtidig trænger til kontaktlinser ;)
Citat: Ydelse Ydelsen er som den skal være for et sådant system. Jeg glæder mig stadig til der kommer noget TV-tuner hardware, der ikke skal realtime encode til MPEG2, da billedet mister lidt skarphed på den konto, men ellers har jeg ingen klager.....
Nu har jeg selv i en testmaskine et Hauppauge PVR500 kort der har 2 onboard MPEG2 kodere, og selv om antennekablet er over 3 gange så langt til testmaskinen end det direkte kabel til mit TV (Ælder B&O) så står billedet da flottere via testmaskinen end via den tuner der er i TV. Dette både når jeg ser live og når jeg ser optagelser fra HDD.
Det skal siges at testmaskinen er tilsluttet en næsten lige så gammel 21" HP monitor og jeg sammenligner billederne på en afstand der skulle give nogen lunde samme billedestørrelse. Alle signaler er analoge og kommer fra TDC kabel-TV
Kan det være tuneren i B&O der er "gammeldags" eller monitoren der er så meget bedere? Ved det ikke, men oplever bare det modsatte af MPEG2 end hvad der bliver skrevet i den ellers gode artikkel ?:(
//Beach