Slutter mig også til #1 - men
1. Ifølge mine egne erfaringer, kan det også være cpu'en, som får for lidt strøm, og derfor først crasher under belastning som fx spil eller prime95.
2. Cpu'en bliver for varm af at få for meget strøm. I så fald vil den endda efter en del idle-tid have oparbejdet en temperatur høj nok til at pc'en crasher. (så hold øje med temperaturerne)
3. det kan også være ram timings den er gal med, og det samme gælder for ram angående for meget og for lidt strøm hv.a. hvornår systemet crasher.
4. Endelig kan det selvfølgelig være grafikkortet den er gal med.
Synes jeg har hørt der ikke er særlig meget plads til oc i x1900xtx gpu'en, men den yder jo også fint nok ved sine standard clocks. Hvis du har oc'et dit grafikkort, kan det også give bøvl, men det er nemmere at sige hvad det skyldes hvis du lige analyserer lidt på hvad der går galt, og hvornår det går galt.
5. næstsidst: der er altid en "god" chance for det er en driverfejl, enten som følge af dårlige drivere, eller fordi de er forkert installerede, fx i forkert rækkefølge: fx grafikkort og lydkort før chipsettet er installeret, og endnu værre er at installere directx9.0c som det allersidste.
6. sidst: det kan være dine rammoduler (mit primære bud på et defekt stykke hardware og random crashes) eller noget andet hardware, fx cpu'en der ikke kan klare jobbet.
Edir: Skal så lige tilføje, at hvis alle strømspændinger og timings er sat til standard, kan du stort set udelukke at problemet skyldes for lidt strøm, eller for dårligt indstillede timings.