Hvordan konfigurerer jeg mit acces point?

Software d.  06. juni. 2006, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 377 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 08:50:13
Svar/Indlæg:
4310/364
Først fik jeg en WRT54G Router så vi kunne få trådløs i hele hytten..
Men nej som jeg forventede kan den ikke klare de 20 m ned i den anden ende af huset.. der går noget tid og jeg får en forstærker.. sådan et Linksys accespoint eller hvad hedder det?
Og jeg troede jeg havde fået det konfigureret... men enten så er det mig der ikke har fået det ordenlig sat op eller så virker det bare ikke...
Er det ikke meningen at man skal konfigurere det fra computeren og når de er gjort så sætte den et andet sted i huset så den modtager og sender videre derfra?
I må gerne forklare hvordan det skal sættes op da den manual der følger med er til mere forviring end gavn!

På forhånd tak

P.S. Jeg svarer ikke før i aften da jeg skal på arbjede nu..

doit

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 10:48:06
Svar/Indlæg:
998/134
en linksys wrt54g skulle da sagtens, klare 20 meter med mure,
hvis det er betonvægge og hønsenet ,så tager op til 80 % af signalet.
tror nu du se på den modtager du har (dvs) netkort eller andet.
repater du har købt i linksys vil jeg tro
måske kan er din wrt54g ikke fange dit netkort på pga du skal ha samme ssid på dit netværk, så er der wpa eller wep der ikke er sat op rigtigt eller kan enhederne ikke tale sammen

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 12:30:30
Svar/Indlæg:
4310/364
De kan godt tale sammen.. men signalet kommer og går.. så det er ikke optimalt...
Og jeg bruger en Linksys usb modtager.. så der er ikke noget galt med hardwaren.. men med opsætningen..
Men ved intet om netværk...

doit

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 14:06:13
Svar/Indlæg:
998/134
du taster 192.168.1.1så kommer der box frem i det nederste felt under adgangkode sætter du password ind default, det er admin ,eller dit egen password, så du inde wrt 54g opsætning,
kikker på basic setup der skal router stå.
(automatic configuration-DHCP).
i routername skal der stå wrt54g.
går se om DHCP server er slået til den være enablet
så skal der ikke gøres mere i basis setup.
wireless setup går du til. den er vigtigt
der er 3 felter
1:wireless network mode der skal mixed.
2:wireless network name (SSID)der skriver du det navn du kalde netværket find på noget smart, lad være kalde linksys.
3:wireless channel den er default 11 hvis der meget trafik skift kanal til 4 og husk save setting.
skift wireless sercurity under wireless
der security mode du klikker på faneblad og ruller ned til (WPA personal).så langt så godt WPA algorithms sættes den til (TKIP)
derefter WPA shared key skiver du dit password det være alt på 8 bogstaver husk save setting i bunden
så går du ind advanced wireless setting
der kan du se (basic rate) den stå (default)
(transmission rate) skal stå til (auto) husk save setting.
så skulle din router være oppe køre
2 del kommer lide senere med usb linksys

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2006 14:27:51
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg tror nærmere, at det er modtageren den er gal med.
Jeg har godt nok aldrig prøvet det wireless på min WRT54G, men jeg kan tage wireless i hele huset, selvom routeren står i kælderen. Og det virker ikke ligefrem, som en ret god router :)

doit

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 14:59:17
Svar/Indlæg:
998/134
del 2
1:hvis du har instalereret driver til til linksys
2: tryk på start i windows, gå ind i kontrolpanel
tryk på det trådløse netværk som du har oprettet
med højre museknap trykker på så popper der et faneblad op
nede bunden, hvor egenskaber kommer trykker på den,
så kommer der toppen ,en der hedder trådløs netværk,
tryk ,sæt flueben at windows må konfiger det trådløse netværk,
så går du tilbage til faneblad der står gererelt,
trykker internetprotocol tcp/ip
kikker hvor hent automatisk ip adresse
det samme med dns
trykker ok og ok igen
går ind i start . igen kontrolpanel
trykker på guiden trådløs netværk
installer trådløst netværk der prik marker den
så kommer guide frem hvor den spørger netværknavn der så
(SSID) skal hedde det samme som wrt54g f.eks navn viking1 så skal den også hedde samme på usb-linksys
ok så er vi komme så langt
helt nede bunden af guiden sætter du flueben i WPA
sætter en prik tildel netværknøgle manuelt lidt længer oppe
så trykker du næste så kommer netværknøgle dvs password du skal indtaste er samme password som du har intastet på wrt 54 router bingo så skulle du være oppe køre

doit

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 15:03:57
Svar/Indlæg:
998/134
wrt54g router kan række ca 40-60 meter indendørs
har sat 5stk op . har testet afstanden

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 17:01:47
Svar/Indlæg:
4310/364
Min modtager er en WUSB54G.. den software der følger med er ikke en driver men en opsætning...
Jeg forstår ikke helt din beskrivelse i del 2.. den mangler lidt kommaer :l

doit

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 17:54:49
Svar/Indlæg:
998/134
del 2 kan du bruge til sætte wus54g op med eller ring til linksys support 82332729 så får du uden kommaer

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 21:49:01
Svar/Indlæg:
4310/364
Du må undskylde doit men del2 er simpelthen ulæselig.. Jeg er mega super glad for hjælpen men du er nød til lige at svare på min PM eller rette lidt i den.. du har vist haft travlt?:e
Men som sagt så påskynder jeghjælpen med kyshånd vil bare gerne have teksten gjort lidt mere læselig ;)

doit

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2006 00:42:06
Svar/Indlæg:
998/134
del 2
1:hvis du har installereret drivers til wusb54g, det gøres med den cd, der fulgte med linksys wusb54g.
2:så skal du se ned højre hjørne, der er et grønt netværks icon for wusb54g ,tryk højre museknap og klik ,så kommer der et valg den ene, er (use windows xp wireless configuration) klik på den.
så er vi færdig her .

3: tryk på start i windows, gå ind i kontrolpanel,
tryk på det trådløse netværk, som er oprettet.
med højre museknap trykker du på ,så der popper , et faneblad op , nede bunden, hvor egenskaber kommer ,trykker du nu på den,
så kommer du ind i egenskaber trådløse forbindelse,der er du skal se i toppen, der er 3 faneblade , (generelt) (trådløse netværk) (avanceret) gå ind i trådløse netværk,
sæt flueben, at windows må konfiger det trådløse netværk, og du trykker ok.
så går du tilbage til faneblad, der står gererelt,
trykker på internetprotocol tcp/ip
så sætter du flueben i ,(hent automatisk ip adresse)
dns skal også stå til, hent automatisk dns server adresse
trykker ok og ok igen. så skulle vi være færdig her.
4:går ind i start . igen kontrolpanel
trykker på guiden trådløs netværk
installer trådløst netværk der er en prik marker den,
så kommer guide frem hvor den spørger efter netværknavn
(SSID) skal hedde det samme som wrt54g f.eks navn viking1 så skal den også hedde samme på wusb54g
ok så er vi komme så langt
helt nede bunden af guiden, sætter du flueben i WPA ,
så sætter du en prik i den der , tildeler netværknøgle manuelt, lidt længer oppe.
så trykker du næste i guiden ,så kommer netværknøgle dvs password du skal indtaste NB: samme password som du har indtastet på wrt 54 router bingo så skulle du være oppe køre.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 09:00:56
Svar/Indlæg:
154/21
Som jeg ser dit problem kan det være 2 ting. For det første kan det være den klassiske med at frekvensen allerede er optaget. Husk at når du ændre frekvens skal du enten vælge 1,6,11 da resten blot er overlap af de tre frekvenser. Hvis det ikke hjælper at skifte frekvensbånd er du fucked. Men der er råd, det usbkort som du har købt til din stationære computer er af meget dårlig kvalitet. Det har nemlig indbygget en rigtig dårlig sender/modtager som er utrolig sensitiv over for støj. Det du skal gøre for at løse problemet er at købe en WRT54gl(wrt54g kan anvendes hvis den er ældre end version 5) til din stationære computer. På den skal du så installere linux firmwaren dd-wrt fra www.dd-wrt.org . Herefter skal du sætte wrt54gl'en op til at fungere som klient i stedet for accesspoint. Nu har du en klient som har et godt chipset og en god modtager/sender. Det er det eneste der virkelig virker. Jeg har brugt det til at installere bredbåndsforbindelser for ab foreninger i kbh, virker nogenlunde men det vil aldrig være lige så godt som en trådet forbindelse.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2006 18:37:46
Svar/Indlæg:
4310/364
ja #10 jeg er fandme oppe og køre nu!
For lortet virker stadig ikke!
Jeg har fulgt din guide SLAVISK men det funker stadigt ikke.. Er du sikker på den Linksys monitor skal være disablet?
Når den så står der og hygger sig med hentning af IP så siger den at der er kun delvis eller slet ingen dagang... Og der er sådan en gul 3 kant i billedet... hvad fanden gør jeg så?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-06-2006 18:40:41
Svar/Indlæg:
14079/622
->#12
Og du er 112% sikker på, at du har tastet den rigtige kode ?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2006 20:57:49
Svar/Indlæg:
4310/364
Ja hundrede!
Kan det acces point der står i min søsters rum have interferens med min router og den modtager?