Jeg har en X2 3800+ på et A8N Sli Premium mobo med 2048 Corsair TwinX PC4000 ram i...
Har min processor oppe på 2500 Mhz ved 10 x 250, men uanset hvad jeg prøver så kan jeg ikke få det til at køre med 500 mhz på rammene eller hvad de nu kan køre... det højeste er 166 mhz som ifølge en artikel jeg læste være det der svarer til et 2:3 forhold mellem ram og cpu???... kan godt få rammene op på de 250 fsb (500mhz) men så kører min cpu kun 1700 mhz, fordi mine settings hopper på auto i BIOS'en....????? Fatter ikke en brik.... Har prøvet at følge corsair's settings inde på deres hp men den bliver ved med ah hoppe ud af settings på den ene eller den anden måde.... HJÆLP!!!
#1 Sjovt nok har jeg også en del problemer med det board, mht til at den nogle gange bare går på auto indstillinger. Faktisk temmelig irreterende, og er skyld i at jeg ikke kan OC ret meget på ådet board...
Så fik jeg den op på 2500 og 500 på rammene ved hjælp af voldsvalles tabel... den er ret god... og jeg har endda stadig BIOS 1009... men den crashede i 3DMark05... Og ifølge nogle andre kloge hoveder kan det være fordi jeg skal hæve Vdimm og Vcore en smule...
Skal nok lige sende mine settings når jeg får det til at køre optimalt..
Jeps, ham Gogar er genial. Når jeg får tid, skal jeg have møvet min CPU op omkring 2.5, det burde min køler sagtens kunne klare. Lyder godt, at du er på rette vej.