Jeg har støvfilter på min nuværende, eneste indadgående blæser.. Den sidder ved min radiator så er lidt ligeglad med hvor meget jeg mister dér..
Skal nu her i løbet af de næste dage ha' blowhole i bund og top.. Hvor meget blæserkraft mister jeg? Er det markant, eller hvordan? Og er der eventuelt et alternativ? Og når jeg snakker støvfilter snakker jeg dem fra VCore..
Den anden ting.. Der var engang skabeloner som man kunne downloade udskrive og udklippe til blowholes.. Noget nogen har, eller ved hvor man kan finde?
Der ligger tegninger over hullerne på blæsere på www.chippen.dk - bare gå ind og find en blæser, så skulle der være en tegning med mål på.. Har ikke lige tjekket fornyligt, men sidst var de der..
Jeg ved det ikke, men du kan jo prøve at puste gennem et, og hvis du kan mærke stor forskel, så tager det meget kraft.. :D ved kun at jo mere der er foran blæseren jo mindre airflow.. men hvor stor betydning det har, aner jeg ikke..
#0 tag nogle af kærrestens, elelr din mor's nilon strømper, og så træk den/dem ud over din(e) blæser(e), det er ganske effektive støvfiltre, og de tager ikke alverden af flow'et.
#2 - nu var der heller ikke tale om at købe noget ved ham, men prøv at skrue ned for "heksejagten" næste gang - der er ingen grund til at køre det længere ud, folk ved godt at Uffe ikke fører forretning på normal vis.. ;)
Men min fætter på 14 købte ved ham for ikke mange uger siden, så der er tilsyneladende stadigvæk nogle fjolser som ikke kender til hans beskidte foretning..
i min gammel pc,lavde jeg det som #5 nævner med nilon strømper. det virker rigtig godt ;) ca.10kr,og så har du filter til de næstee 10 år. jeg lime dem på mine blæser, og brugte støvsuger når de var beskidte :e