Routerproblem.

Diverse d.  07. juni. 2006, skrevet af System
Vist: 245 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 01:16:05
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej Oc.dk

Jeg har et problem med vores "LINKSYS WRT54G" router. Jeg sidder på en 4 m/bit linie, og er ikke trådløst tilsluttet, men direkte med netkabel.
Når jeg så udnytter det meste af min forbindelse i længere tid ved downloads (4-500 kb/s), er den meget ustabil. Dvs, at nogen gange går den helt ned på nul - jeg mister forbindelsen i et splitsekund - og kommer derefter op igen. Det er så hvad det er. Men nogle gange crasher den også helt. Den bliver nede, alle de tilkoblede mister internetforbindelsen, men ikke LAN forbindelsen.
For at løse dette problem, skal jeg bevæge mig ud og hive powerstikket ud af routeren og sætte det i igen, efter omkring 10 sekunder - Så virker det igen - de næste 5 minutter.

Hvordan ****** løser jeg dette problem, så jeg bare kan blive ved med at downloade, fx en nat over, uden at den crasher?
Er der evt nogen der har været ude for et ligende problem, eller har hørt noget om det?
Det er godt nok frustrerende!!!

/Graven
beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2006 01:20:47
Svar/Indlæg:
3943/44
Prøv en firmware update.

Er det noget P2P, for det kan tage livet af selv den bedste router, de kan simpelthen ikke håndtere alle de forbindelser.

Men umiddelbart vil jeg tror at en firmware update er vejen frem.

heXen

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2006 12:37:37
Svar/Indlæg:
22/0
Inde på http://www.linksysinfo.org kan du hente 3. parts firmware, de har også et ganske fornuftigt forum hvor du kan prøve at spørge om dit problem er noget de har en løsning til. Hvis du vil opgradere din firmware skal du være sikker på at din router ikke er en v5 (kig i bunden af den). Jeg kan varmt anbefale Hyper WRT's firmware, klippestabil og rigeligt med indstillinger.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 13:13:43
Svar/Indlæg:
154/21
hvis du har en wrt54g som er ældre end v5 kan du som #2 er ganske rigtigt er inde på skifte din firmware ud. Jeg ville dog vælge dd-wrt.org hvis jeg var dig, men det er en smagssag. Hvis den går ned fordi du bruger p2p skyldes det at du skal ændre mængden af porte som kan være åbne på samme tid tror du skal vælge 4024 kan ikke huske det eksagte "trylle" nummer, men søg inde på forummet på dd-wrt.org for jeg kan huske der er mange som har haft det problem. Hvis du stadig ikke kan få det til at virke har jeg en anden løsning, men da det kræver du skal ændre dine iptables i din wrt venter jeg med at forklare dig hvordan du skal gøre da det er ret omstændigt hvis du ikke kender noget til linux. Men skriv så skal jeg nok hjælpe dig med at få p2p til at virke uden det får boksen til at gå ned eller ødelægge det for de andre brugere af AP'en