Waterchill er fint for begyndere, men hvis man vil have noget vandkøling af kaliber, så er waterchill ikke svaret.
Du kan kigge på mit vandkøling, det er ikke af småtingene, og har kostet mig ca. 4k, at få samlet det sammen jeg har nu.
Performance er da også fin, men det der gør, at jeg har valgt vandet, frem for luft, er at jeg kan fjerne alle de pokkers standard blæsere, der støjer enormt, og erstatte dem med 120mm blæsere, der centralt køler noget bedre, og så med mindrer støj til følge.
De 6 stk. 120mm 26db papst jeg har i mit maskineri, de siger ikek alverden, bare de bliver reduceret til 12-1300 rpm, og så er de 6 her mere støjsvage, end én box køler + original GFX køler i mit tilfælde!
Især GFX er der en masse at vinde på (for mig i hvert faldet), da det ikek er nemt at fjerne 120+W med én blæser, men med vand, der har jeg to 120mm blæsere til opgaven, samtidigt med at jeg også får kølet min Raptor, Nordbro og Mosfets på mit MoBo, og dermed får noget bedre temps. på disse, selvom jeg OC kraftigt og overvolter, men vand er sq en helt del bedre end passive profiler ;)