Standby

Bundkort / CPU d.  07. juni. 2006, skrevet af alexdon
Vist: 248 gange.

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 16:40:33
Svar/Indlæg:
129/35
Hej,

Jeg har stødt på en mindre med ret irriterende problem.
Jeg har 2 computer koblet sammen til en skærm, og som regel står de begge to tændt samtidig.

Men, før henne, da jeg ikke skulle bruge en af dem, så sat jeg den på "STANDBY", så den gik i helt i stå, indtil jeg jeg trykkede på en tast eller bevægget mussen, så kom den op igen.

Men efter jeg har formateret den ene af dem fornyligt, så når jeg sætter den i "STANDBY" så går den helt i stå som planlagt, og det er fint nok, men når når jeg trykker på en tast for at få gang i den igen, så vil den ikke.
Det er ligesom at den ikke reagere at der bliver trykket på en tast eller musen bevægelse.

Med andre odr, falder computeren i dybt dybt søvn, og kan ikke vækkes igen.

Hvad kan jeg gør?
Har i nogen forslag?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-06-2006 17:03:39
Svar/Indlæg:
4033/364
du har måske ikke fået enablet wake by USB i BIOS.. kan også være at den hibernater i stedet for at gå standby

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 20:31:01
Svar/Indlæg:
129/35
Kan du fortælle mig præsis hvor jeg skal gå ind henne i bios for at checke om "wake by BIOS"?
Jeg har det sådan at jeg ikke rigtig tør at lave noget om i bios som jeg ikke kender noget til.

Mange tak på forhånd!
Alex

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2006 21:00:31
Svar/Indlæg:
5410/123
Du kan også få den ud af standby ved at trykke på sluk knappen (den slukker ikke).

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 21:39:10
Svar/Indlæg:
129/35

Det vil den ikke.
Jeg har prøvet at sætte den på STANDBY også prøve at få gang i den igen ved at trykke på POWER knappen, men det hjælper ikke.

Når den først går i STANDBY, så reagere skærmen ikke. Når jeg trykke på POWER knappen eller bevægger musen, så kommer der gang i harddisken, men ingen signal til skærmen.
Skærmen fortsætter med at være sort, indtil jeg slukker computeren helt også tænde den igen. Så kommer der signal til skærmen.