Keyboard Slukker.

Diverse d.  07. juni. 2006, skrevet af aigh!
Vist: 130 gange.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 18:17:05
Svar/Indlæg:
529/97
Hej HwT.
Jeg har det problem at jeg nu lige har købt ny lækker PC, og skal til at installere Windows. Desværre er jeg randt ind i et problem.

Alt er koblet til PC\'en, og når PCen starter op starter man med at se boot skærmen, og keyboardet virker fuldt ud - også i BIOS.
Nu sætter jeg Windows XP Home Edition CD\'en i, og den loader da også fint her, og NumLock lyser stadig, og jeg vælger at installere. Så indlæser den alle drivere den skal bruge til installationen.

MEN!

Efter den har indlæst driverne, går den tilbage til en sort skærm, før den så går til menuen hvor man endelig kan vælge at installere windows.

problemet er, at da den gik over til den sorte skærm, stoppede NUMLock med at lyse, og pludselig fandt jeg ud af, at keyboardet nu var deaktiveret, og man kunne ikke bruge det, og dermed ikke installere windows.

Jeg kører på et a8n-E board fra ASUS og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Stild gerne andre spørgsmål til mig som kan hjælpe med at hjælpe mig igennem!

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2006 19:04:07
Svar/Indlæg:
710/40
jeg havde samme problem da jeg sku installere windows. jeg fandt ud af at det var fordi jeg havde sluttet tasteturet til usb porten. jeg prøvede at slutte det til ps/2 tastetur porten og så virkede det.....

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 19:15:12
Svar/Indlæg:
529/97
TAAK! Du reddede min dag! Så ska der games :D

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 20:24:16
Svar/Indlæg:
290/25
Nå.. :D Den var løst! Ellers kan jeg lige sige til andre som måske læser denne tråd, fordi de har et lignende problem med en ny maskine og et keyboard som ikke virker efter hensigten og deaktiverer sig selv... Der skete det at det virkede helevejen igennem windows installation indtil man næsten var inde windows (lige der hvor man skulle lave bruger osv).. Så virkede keyboard ikke, og man måtte gå ind i selve windows og deaktivere keyboard og aktivere det igen før det kunne benyttes.. Dertil er der bare en ting, som virkede her:

- Ny BIOS!

Det slog mig også først, da det var et discount keyboard som kostede rundt regnet 750kr (Et Gigabye K8n SLI), som dog er et af de nyere med NF4 SLI - men altså en eller ting galt med BIOS! Desuden var der fra starten også slået RAID til, så jeg fumlede med det i en halv dag før jeg kom i tanker om at slå RAID fra (det skulle åbenbart være en selvfølge at man gerne har raid i fra starten :D )