Hvilken bærbar er bedst?

Diverse d.  07. juni. 2006, skrevet af mcreiner
Vist: 280 gange.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
07-06-2006 21:25:50
Svar/Indlæg:
302/90
Hej alle.

Da det er ved at være et godt stykke tid siden jeg gik meget op i computere, har jeg desværret mistet lidt af den gode viden, da jeg ikke har fulgt med i hardware-opdateringerner på markedet.

Jeg vil nu ud og se efter en bærbar, som ikke er for dyr, og heller ikke for billig, men ved simpelt hen ikke hvilken jeg skal vælge.

Krav:

Skal kunne køre lidt spil (Ikke de helt nye og store)
Skal kunne bruges til at se lidt film på
Skal bruges til at høre musik på.
Skal bruges til en lille smule programmering/redigering, men det kræver intet.
Og så skal den selvfølgelig bruges til mail/msn osv.
Må evt. have OEM Windows Xp Home/Prof.
Prisklasse: 7000-1000 +-

Jeg har forresten lidt dårlige erfaringer med HP, da der tit er pixel-fejl i deres skærme.

(Alle på teknisk skole har fået det)

Derimod kan jeg rigtig godt li Fujitsu Siemens, da min bror samt hans venner har dem, dog i 17000 kr klassen. Men synes de virker rigtig gode.

Nogen som kan finde et par stykker til mig som i kan anbefale? Det ville være kanon.

Mvh. Peter Jensen

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2006 22:09:18
Svar/Indlæg:
3640/1231
Zepto kan jeg bestemt anbefale, og eftersom du kan "skræddersy" dem inde på www.zepto.dk har du rig mulighed for at finde nøjagtig den du mangler.

Nogle gange kører butikkerne dog med bedre tilbud end Zepto selv, men her er nogle færdige muligheder: http://bbelectronics.zepto.com...

Det kommer meget an på om du prioriterer størrelsen, vægten, batteri-levetiden højt, eller om det er rå ydelse eller endda prisen.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2006 06:20:11
Svar/Indlæg:
302/90
Mange tak bang.,. Ledte efter et sted man kunne skræddersy en bærbar.. Kom gerne med flere af dem.

Det vigtiste er egentlig CPU og GFX, da man jo altid kan skifte ram og HD uden problemer.

Størrelse har intet at sige, altså den må meget gerne have 17" skærm, men det er desværre svært at finde for under 10.000

Batterilevetid er helt lige meget. Har mest tænkt mig at bruge den her hjemme, bare så jeg slipper for alle de ledninger.

Og vægt er også lige meget.

Har forresten kigget på nogen Zepto før, men troede ikke det var noget ordentligt noget, men det må det være. Så en med indbygget webcam og finger-aftryk.. Den var nu fin.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
08-06-2006 06:49:00
Svar/Indlæg:
302/90
http://www.zepto.dk/Default.as...

Det er denne jeg har kigget på.. Bare Value modellen, men tilgengæld med diverse ændringer. Fx. Duo processor, 1GB ram, WLAN, Windows Xp Home, 9Cell batteri osv.

Er det ikke en udemærket computer?
Det er den eneste jeg har fundet hos Zepto med et ordentligt Gfx, og til den pris jeg kan bruge.. Synes ikke de Ati X600 osv er så gode.