Er helt enig. Sidste gang jeg installerede XP ville det ikke aktivere via nettet, så jeg måtte ringe og bede om tilladelse til at bruge det program, som jeg har haft i 4 år. Da jeg reinstallerer ret tit, spurgte jeg supporteren, om jeg skulle igennem det p.s, næste gang jeg brugte min XP til installation. Svaret var, at "det kan jeg ikke udelukke".
Det er virkelig flot, så hver gang jeg starter min XP-CD, så jeg skal jeg ringe og tigge MS om lov til at bruge programmet.
Da MS efterhånden har allehånde programmer i deres sortiment, bl.a. spil, så vil jeg vædde på, at WGA ikke kun tjekker om XP er en lovlig kopi. Det gælder med 100% sikkerhed også deres officepakke, for jeg har lige talt med en bekendt, som sagde, at for ca. 1 måned siden, da han ville installere en - Ahhømm - piratkopi af Office - da fik han at vide, at CDkey'en ikke var gyldig længere. Han havde kørt med den officeversion i 3 år, og først efter at WGA kom til, blev der lukket ned for den. Og nej, min bekendt er ikke mig, for jeg er så heldig, at min kone er studerende = billig licens.
Det er bare princippet - og så det, at MS ikke er åbne om det. R.vhuller siger jeg.