Katastrofal varm pumpe

Vandkøling d.  09. juni. 2006, skrevet af Skralde
Vist: 384 gange.

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2006 00:48:51
Svar/Indlæg:
98/44
Min pumpe synes temmelig varm.. Så varm så vandet er MEGA varmt.. Og radiatoren har ingen chance for at køle...

Det er en C-System CSP-MAG.. Den har været tændt og slukket meget idag.. Og den har fået lidt vand på sig.. Har det noget med dét at gøre?

Håber på hurtigt svar :)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2006 01:17:19
Svar/Indlæg:
4112/53
At pumpen har fået et stænk vand, det skule ike bevirke, at den bliver varm.

Men hvis vandet er varmt, så varmt at radi har bøvl med at følge med, så er der jo ikke meget "køling" tilbage til pumpen, når den oven i hatten tilfører vandet en smule varme-energi.

Et X1800XT sluger næsten lige så meget power som et 1900XT, og så sammen med en 540, så er der altså ikke ret meget kapacitet til overs i den single BI Pro du har i dit vandsystem!
En single mere, eller skift singlen ud med en dual, så har du løst dit problem.

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2006 13:39:45
Svar/Indlæg:
98/44
Det er bare skørt..

Før jeg fik sat PWM køler på var der ingen problemer.. Nu bliver vandet noget varmere, men okay, PWM er jo også en varm søren..
Så må lige se om jeg kan finde plads til en radator mere... Men ved ikke lige hvor søren jeg skal sætte den..
Der synes ikke plads til en BI PRO II bagpå.. Så skygger den i hvert fald en del for mit grafikkort, og hvad jeg ellers har smidt i.. Hvordan løser jeg bedst dette problem?

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2006 13:51:17
Svar/Indlæg:
98/44
Helt konkret er CPU'en 60 grader Idle.. GPU'en ligeså.. Kan det virkelig være for lidt køling i radatoren? Er det ikke bare den pumpe der skal blive lidt koldere.. For den er VIRKELIG varm..Vi snakker at den nærmest brænder mine stakkels fingre..

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2006 14:37:14
Svar/Indlæg:
2029/63
Så smid en blæser på den og se.

Og mærk på radiatoren.

hvor varm er GPU og hvad for en rækkefølge sidder de i?

Skralde

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2006 15:50:49
Svar/Indlæg:
98/44
#4 - Resovoir > Pumpe > Radiator > CPU > GPU > PWM

har dog undet fejlen :s - Var nede ved den lokale pusher, og han havde en TT flow control.. Jeg smed den på.. Og.. INGENTING.. Pumpen pumper altså ikke.. den står bare og.. Varmer.. Såh..
Nu har jeg købt en Asetek Waterchill Xtreme 12v.. den der tager 1020l/t.. Hvor meget støj har vi her med at gøre?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2006 17:04:01
Svar/Indlæg:
4112/53
#5 Det er ikke sikkert den kan ret meget mere!
Men OK, den skulle kunne levere noget mere tryk, men det er ikek altid nok. Sæt de to pumper i serie, så skulle dine temperaturer blive bedre.
Det der er dit problem, er at de er for meget modtryk i dit system, og pumpen/pumperne ikke kan levere tryk, og dermed flow nok.
Så start med at sætte d to pumper i serie, så skal der nok ske en radikal forbedring af din kølekapacitet