DFI NF2 Lanparty B OC.

Overclocking d.  09. juni. 2006, skrevet af Cook
Vist: 209 gange.

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2006 22:47:50
Svar/Indlæg:
563/64
Hey. Jeg ville lige hører om der sidder nogen derude med erfaringer med dette board. Jeg syntes at det er meget svært at få stabilt ved 24/7 brug. Det er mega godt til kortvarigt OC, men det er ikke så fedt i det lange løb. Men det er parret med den nyeste af de originale bios\'er. Nogen der ved hvilken bios der er bedst til barton mobile og TCCD?

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2006 15:57:27
Svar/Indlæg:
1248/70
Hej - jeg har et sådant board. Jeg synes ikke at der er særlig meget forskel på Bios versionerne til dette board (kører selv med den nyeste, som jo også understøtter Mobile cpu'er)

Min bedste råd for dette kort at udskifte begge de passive profiler på henholdsvis syd- og nordbro med køleprofiler med påsat blæsere, ellers bliver kortet MEGET varmt.

Jeg har brugt en Titan NB køler i kobber med indbygget blæser og jeg har brugt en NB profil (m. blæser) fra et gammelt Abit IC7-G bundkort.

Det hjælper en del på stabiliteten. Kører du med (forholdsvis) høj FSB (>225 mhz) er det ofte nødvendig med at hæve VDD en del (1,7-1,8v). Det viser sig at være nødvendig for at undgå den såkaldte "coldbug". (kortet vil ikke boote når det skal opstarte fra kold tilstand selvom det gerne vil når det er varmt)

Pas i øvrigt på at bruge for høj Vcore på mobile CPU'er. Det kan nemt brænde af også selvom de ikke er for varme (ikke noget jeg har hørt/læst om, men noget jeg selv har prøvet . :x )

Kortet kører godt med BH5 eller UTT ram (kan jo også give 3,3V til rammene) og den kan godt lide at køre med stamme timings (2-2-2-5 - T1). TCCD er også udmærket men da båndbredden på socket A systemer normalt ikke er meget høj (<240 fsb) er det (efter min mening) den optimale løsning med UTT/BH5 ram

held og lykke og kom bare igen hvis du har yderligere spørgsmål.

------CB

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2006 16:10:46
Svar/Indlæg:
563/64
#1 mange tak for svaret.. Hvad kører du selv? Mit bedste resultat var ved fsb 252 x 10 og ram ved 252. Der fik jeg superpi 1M på 39.3. Du har nok ret i at jeg skal have køle især sydbroen bedre. På nordbroen har jeg en zalman profil og så en 120 mm over både cpu og NB. Hvilken køling bruger du? Jeg har som sagt en 120 mm over en thermalright SLK-947U, men er ved at købe en big typhoon i stedet.

Mvh Cook

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2006 16:26:29
Svar/Indlæg:
1248/70
Hæ hæ langtfra for mit vedkommende, for min CPU er multiplierlåst :x (AMD Barton XP3200) så jeg kan knapt udnytte bundkortets potientiale med den, (11 x 216 fsb superpi 32M/24-7 stabilt) men med en tidligere AMD XP2500 Barton var jeg på 260 fsb.

Min XP-m 3000 barton døde efter den fik 1,9v :( (fik den dog byttet på garanti ;) ) Jeg synes ikke der var meget potientiale i den (kan der dog sagtens være i andre mobile CPU'er)

Min køler er en gammel thermalright SLK-900 med en lownoice papst 92mm (1500 omdr.)

------CB