Rensning af kabinet.

Luftkøling d.  10. juni. 2006, skrevet af LiKka
Vist: 352 gange.

LiKka

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2006 15:10:20
Svar/Indlæg:
51/18
Hey alle.

Jeg har lige været ude og blæse mine kølere osv. af med en kompresser. Og er i gal, der kom meget støv ud synes jeg :o Måske skulle man have vandkøl, når pengene bliver til det, så jeg slipper for al det støv. Det gør jo generelt computeren varmer, hvis blæsere osv. er fyldt med støv.

Men hvad gør i når i rengører jeg kabinet, og hardware dele?

LiKka

Overclocker
Tilføjet:
10-06-2006 15:11:50
Svar/Indlæg:
51/18
Rettelse: Men hvad gør i når i rengør jeres kabinet, og hardware dele?

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
10-06-2006 16:40:18
Svar/Indlæg:
5679/460
støvsuger eller kompressor vel og mærke når den er afladet og computeren er slukket

men medmindre du vandkøler ALT (cpu/grafikkort/chipset/harddiske osv.) så skal du helst bruge noget flow og for flow skal du bruge blæsere som flytter støv ind i kabinet men du ka få sådan nogle støvfiltre til blæsere

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2006 17:09:02
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg plejer også at bruge en kompressor, se tager ikke særlig lang tid, og virker enormt godt...

men jeg kan kun anbefale støvfiltre, jeg har selv et CM Stacker Kabinet med Støvfiltre i hele fronten, og selv efter 3mdr er der ikke noget specielt støv at finde i kabinettet, tilgengæld er filtrene også fyldt godt op.. ;)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2006 17:12:41
Svar/Indlæg:
4112/53
Støvfilter foran de blæsere der suger luft ind i computeren er ALTID en god idé.

En nilon strømpe trukket ud over blæseren klarer opgaven ganske fint, og er nemme at rense, hvilket man kan klarer med støvsugeren også.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 13:08:35
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg plejer at gøre rent og støvsuge hele huset så ofte at der ikke er meget støv i min PC og det der så er forsvinder når jeg køber nye dele :e

Så det kunne muligvis være en fordel at ryde lidt op og støvsuge en gang imellem for at undgå at ens PC bliver til et tæppe af støv... Men igen er det nok ikke det vi nørder bruger mest tid på...

Mvh. Stefan Pedersen