Windows Firewall.

Software d.  11. juni. 2006, skrevet af Min_xxx
Vist: 232 gange.

Min_xxx
 
Overclocker
Tilføjet:
11-06-2006 11:35:37
Svar/Indlæg:
8/1
Jeg har posted mit problem på et andet forum i håb om at få hjælp og vi diskuterede det en del, men det hjalp aldrig.
Hvis i vil kigge på det og måske komme med forslag, så siger jeg mange tak.

Link:
http://www.spywarefri.dk/forum...

Mvh.
Min_xxx

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 11:54:22
Svar/Indlæg:
2870/65
Det ser ud til at du har prøvet stort set alt hvad man har givet dig af løsninger.

Glem Windows firewall og brug en af de foreslåede firewalls. De er ganske udemærkede firewalls...og bedre end windows egen indbyggede.

Hvis du VIL bruge windows indbyggede firewall, er du nok derude hvor en re-installation er blevet nødvendig.

M$ indrømmer nu offentligt, at hvis en maskiner er ramt af Malware, vil det i de fleste tilfælde ende med, at en re-install vil være nødvendig.



Min_xxx
 
Overclocker
Tilføjet:
11-06-2006 18:42:53
Svar/Indlæg:
8/1
Vil jeg kunne reparere Windows hvis jeg stak CD'en i måske?



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 20:42:43
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeps, det kan du godt. Du skal godt nok re-aktivere windows...med mindre:

Find filen wpa.dbl og wpa.bak og gem dem på en diskette.

Når maskinene genstarter første gang efter reperationen, så gå direkte ind i fejl-sikret tilstand (med F8) og kopier de 2 filer ind i \windows\system32\...og genstart så. Så skulle den være re-aktiveret.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 21:05:06
Svar/Indlæg:
3943/44
Jamen så vil jeg da lige fortælle dig hvad jeg plejer at gøre med hensyn til IT- sikkerhed.

Avg free Edition - Antivirus, den er gratis og den virker.
Kerio Personal Firewall - den er gratis og utrolig lækker, tror faktisk ikke de laves meget bedre. Den kan køre i både simpel mode og avanced mode, simpel mode spørger dig sjældent om noget, mens avanced mode spørger dig om alt.
Spybot - Fjerner spyware og blokerer også for en del, hvis man slår det til, men den skal man også huske at opdatere engang i mellem.
Spyware Blaster - Blokere for en masse spyware, både i IE og Firefox, plus den blokere en del sider, som ikke indeholder andet end spyware, falske sikkerhedsprogrammer, dialers osv.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 21:39:54
Svar/Indlæg:
2870/65
#0 Lyt til de råd du får af #4....det kan godt betale sig. :e



Min_xxx
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2006 18:05:32
Svar/Indlæg:
8/1
Bruger i øjeblikket AntiVir, den er jeg meget glad for og vil helst ikke af med den.
Kerio lyder lidt som windows firewall, tager en kigger på den.
Spybot har jeg.
Spyware Blaster må jeg også lige kigge på, tak for rådene.