Problemer med et system.

Bundkort / CPU d.  11. juni. 2006, skrevet af jmose
Vist: 280 gange.

jmose

Moderator
Tilføjet:
11-06-2006 11:46:42
Svar/Indlæg:
3863/538
Sidder her på en solbeskinnet søndag og prøver at få liv i et lownoise system, som jeg har samlet af diverse dele :e

Jeg føler mig lige pludselig som lidt af en noob - for jeg kan sgu´t få liv i dyret!!!

Maskinen starter og tjekker CPU og RAM - FINT!

herefter kommer den sekvens hvor den skal tjekke drev. (HD og CD/DVD)
Derfra kommer den ikke videre.

Jeg kan heller ikke komme i BIOS.

Nogen der kan give lidt indspark?

Specs. kan ses i profil (nederst)

EDIT: Jeg skal selfølgelig lige tilføje at det hverken hjalp med anden HD - CD. Ej heller CLEAR CMOS.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 12:03:55
Svar/Indlæg:
2870/65
Så vidt jeg husker, skal man trykke på F2 tasten for at komme i BIOS på Asrock boards istedet for Del tasten.

Hvis du har prøvet dette, så følgende måske hjælpe:

Tag bios batteriet ud i 1 times tid. ( Hjælper nogen gange).

Tag alle enheder fra (CD/DVD). Hvis den nu vil ind i bios, sætter du enhederne på een af gangen indtil problemet igen opstår. Hvis problemet opstår igen, skal du checke:

1. At kablet er OK
2. At jumpere sidder korrekt
3. At kablerne svarer til den enheds-hastighed som enheden bruger (altså ATA33 kabel til ATA33 enheder og vice versa).

Grunden til 3. er, at jeg forleden sad med et NF2 board som ikke ville tillade ATA33 og ATA100 på samme kanal.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
11-06-2006 12:28:04
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg sidder med en maskine med asrcok bundkort i ved siden af mig (ik den store den lille) og det er F2 du skal trykke for at komme ind i bios , vis det ik dur så gør hvad 1# siger

jmose

Moderator
Tilføjet:
11-06-2006 13:04:32
Svar/Indlæg:
3863/538
#1 -#2 Hvis I nu kiggede ordentligt efter i min profil - ville I allernederst opdage et system baseret på et DFI Soc 754 Board ;)

Jeg ved godt at jeg har meget lort - men de 3 første Sys. kører upåklageligt.......

Så specs er altså:

Sempron 3100
DFI soc 754
1 gb Ram
PCI GFX
osv. osv.

Håber det hjalp lidt. :r

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 13:53:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Jow da. Det hjælper noget.. :e

Havde i starten problemer med mit DFI NF4, da det heller ikke ville ind i bios...med en standard bios.

Jeg flashede bios til en 7xxx version...og så var problemet løst.

Det kan muligvis være dit problem.

jmose

Moderator
Tilføjet:
11-06-2006 14:24:32
Svar/Indlæg:
3863/538
Jamen så skinnede solen da lige pludselig endnu mere herhjemme. Efter noget fejl søgning viste det sig at være enten DVD-drevet og/eller kablet.

Så det skal jeg lige finde ud af..... ;)

Troede bare ikke på det i starten, da jeg jo havde prøvet et andet optisk drev - det viste sig nemlig OGSÅ at være defekt!!! x(

Så sidder nu her med et 32X cd og det virkede...

Tak for inputs!