Problemer med Trådløst net...

Diverse d.  11. juni. 2006, skrevet af Chronos
Vist: 139 gange.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 13:25:32
Svar/Indlæg:
566/150
Jeg har lige installeret trådløst på min søsters bærbar, men har 2 problemer med det.

1) jeg kan ikke få internettet op og køre når jeg slår kryptering til, jeg kan nok skabe forbindelse til den trådløse router, men nettet vil ikke virke. Jeg bruger WEP da jeg af en eller anden grund ikke kan slå WPA2 til som jeg har fået fortalt at jeg skal. Under min trådløse forbindelse på den bærbare kan man kun vælge det WEP hvor jeg taster krypteringsnøglen ind.

Men som sagt, internettet vil kun fungere når jeg slår krypteringen helt fra :(

2) Rækkevidden er elendig, bare jeg går over i den anden ende af vores lille hus, falder signalstyrken fra 54mbit til 18mbit, og hvis jeg går lige uden for huset og sætter mig i haven, ryger forbindelsen helt.. Syns ikke helt det her kan passe, da jeg netop købte denne router pga alle de gode reviews og den skulle have en rigtigt god rækkevidde..

Jeg kører med Windows XP SP1
Routeren er en Linksys WRT54GL
Og det trådløse netkort er et D-Link DWL-G630

Nogen der kan hjælpe?

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 13:35:45
Svar/Indlæg:
971/67
Indtastning af krypteringsnøgle kan enten være selve nøglen - fx detteerkodeordet eller så kan den være nøglen i HEX - i nogle tilfælde skal man taste HEX koden ind og så spiller det - det er ihvertfald min erfaring.

Rækkevidden kan jeg ikke hjælpe med - evt. kan du placere acces point højere oppe og evt. væk fra kabinet, da det kan blokere noget af signalet. (det er jo lidt svært at sige, da vi ikke kender dit præcise setup)

/Skipper

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 19:40:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Prøv bare med alm WEP kryptering!

Rækkevidden er nok meget normal... Tror desværre folk har en forskruet forventning, om at der er uendelig lang rækkevidde for Wlan, det er IKKE tilfældet, og 10-20m rækkevidde er nok det man oftes vil opleve! Det kommer self. meget an på vægge osv. osv. men man skal ikke sætte næsen op efter mere i et normalt hjem 😉

stue112

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2006 12:42:06
Svar/Indlæg:
154/21
Det er ikke routeren der er problemet men dit netkort i din computer. PCMCIA kort er noget l... lige meget hvilket kort du køber. Problemet er deres antenne som slet ikke er god nok. Jeg kan desuden se at du har købt en wrt54gl hvilket er et fornuftigt køb, men lad nu være med at skrue sende styrken over de 40 mW.

Desuden skal du have sp2 for at kunne køre med WPA på din computer.