Netværksproblemer med Nforce 4 bundkort

Bundkort / CPU d.  11. juni. 2006, skrevet af Benz
Vist: 261 gange.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2006 17:24:40
Svar/Indlæg:
434/11
Jeg har købt sådan et bundkort her, med tilhørende AMD X2 3800+ cpu.

http://edbpriser.dk/Listprices...

Jeg er bare stødt ind i det problem, at jeg ikke kan komme på nettet med den. Under installation af Windows XP, lagde jeg mærke til, at man ikke skulle sætte netværk op - altså give sit netværk navn.

Men når jeg installere driver til Nforce 4 bundkortet, så finder den netkort, og alle de andre hardware enheder som den skal. Men den vil stadig ikke hente en ip adresse fra DHCP serveren TDC. Jeg har selvf. tjekket netværkskabel, og jeg har også tilsluttet den direkte til mit modem (stadig med netværkskabel).

Jeg har lige prøvet at installere windows med et gammelt 10 mbit netkort, og der finder windows installationen netkortet, og beder mig om at tilpasse netværksindstillinger, men efter installationen er afsluttet vil den stadig ikke finde en offentlig ip adresse.

Jeg har også installeret Win xp flere gange, og så prøvet med en anden driver version, incl den der lå på Asus cd'en.

Er der et eller andet simpelt jeg har overset?

For ellers ryger bundkortet sgu tilbage til SHG. Det var desuden tydeligt brugt da jeg pakkede det ud. x(

Benz

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2006 17:52:04
Svar/Indlæg:
434/11
Er der ingen der har oplevet lignende problemer, eller har en løsning på det ??

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
11-06-2006 18:08:24
Svar/Indlæg:
5679/460
har du sat den til i bios ??

vis den er sat til i bios og du har sat ALT til auto og det stadig ik køre så send det tilbage

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 18:10:12
Svar/Indlæg:
10398/435
tdc webspeed?

antal ip-adresser?

har du lige haft en anden computer på nettet? den du sidder ved?