Trådløs Netwærk Virker Ikke

Diverse d.  11. juni. 2006, skrevet af Befan8
Vist: 158 gange.

Befan8

Overclocker
Tilføjet:
11-06-2006 22:16:21
Svar/Indlæg:
113/46
Hej..

Jeg har et lille problem med mit trådløse netværk. For med min computer kan jeg fint bruge det. men med min lillebrors virker det ikke. Den Siger at den har begrænset eller ingen forbindelse. men så nogle gange så virker det fint. og andre gange virker det ikke og så lader han computeren stå i 2 timer og så virker det igen.

hvad kan der være galt?

Det er en NetGear Rooter jeg har.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 22:24:49
Svar/Indlæg:
4120/115
Netkortene har en meget (for at sige det mildt) svingene kvalitet, og de fleste standard netkort, er praktisk talt ustabile! Lige med undtagen af centrino, som self. benytter et Intel netkort, som nok ikke kommer meget bedre...

OEA

Superbruger
Tilføjet:
11-06-2006 22:27:00
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 maaske en forkert opsaetning ? og det hjaelper heller ikke det er en netgaer da det er den daarligste router ejg har proevet 3Com og D-Link er IMO meget bedre men naar man nu har tdc saa er det mange der bliver fanget i deres faelde :l

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 22:32:29
Svar/Indlæg:
4120/115
Man skal aldrig købe D-link, hvis man benytter andet udstyr end lige D-links eget (eller Asus, som køre med d-link indmad...) For deres selvhøjtidige, og selv opfundne standarder, kører meget dårligt sammen, med andet standardiseret IEEE802.11g/b udstyr!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2006 22:35:49
Svar/Indlæg:
3943/44
#2 lige nøjagtigt 3com og D-link vil jeg så mene er i samme klasse som Netgear, 3com skal altså holde sig til kabler.

Belkin og linksys vil jeg nok mene er noget af det bedste.

#0 har du tjekket om der er kommet en firmware update?
Hvad med en ny driver til din lillebrors netkort?
I øvrigt hvad er det for nogle netkort i har?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
12-06-2006 07:47:49
Svar/Indlæg:
4033/364
kan skyldes forkert opsætning, f.eks. IPnr er ikke dynamisk eller i forkert range?

brug det medfølgende software til netkortet og disable Zero (function) crap config fra ms da det hurtigt laver rod i opsætningen..

hvis de er fysisk placeret forskellige steder, så tjek med netstumbler om der kan være en anden trådløs enhed på samme kanal i nærheden af din brors.

kan også bare være at der er dårlig signalstyrke.. ofte er antennerne især på PCI kort er ret dårlige.. og ang. Centrino wireless (Intel) så kører det da ok, men det skyldes ofte at antennen er integreret i den bærbar (generelt er bærbare bare bedre til wireless, da PCMCIA kort formodentlig er bedre skærmet eller bærbare generelt ikke "støjer" så meget som en alm. puteR).

#1 og #3 - hmm har kørt blandet netværk med en dlink router (bruger den som ref. til test) og det virker fint.. ang. selvopfundne standarder så er det ikke helt korrekt, det er fordi Dlink bruger mange forskellige chipsæts bl.a. TIs der giver b+ (44Mbit) .... desuden findes der stort set ikke produkter pt. som kun kører "standard" b/g - stort set alle producenter har forskellige "extensions" til især g (MiMo, SuperG, Nitro, Afterburner for at nævne nogen)

stue112

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2006 11:03:21
Svar/Indlæg:
154/21
Befan8# det er utrolig svært at fortælle dig hvad der er galt når du ikke fortæller hvad for et trådløst netkort du kører med. Som @ngler er inde på er PCMCIA noget være l... og de eneste fornuftige netkort som findes på markedet er netkort, med intels chipset 2200 bg og en integeret antenne i skærmen.

Jeg tror ikke det er din router der er problemet idet dens sendestyrke "normalt" er sat til maksimalt tilladt.

#3 det må vist stå for din egen regning når du siger asus mv laver dårlige produkter. Specielt når asus har et af de fineste produkter på markedet "asus wireless 550". For at få et overblik over de modeller som findes kan du gå ind på openwrt.org der har de et link over næste alle accesspoint og hvad noget hardware de er født med

Befan8

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2006 12:59:29
Svar/Indlæg:
113/46
Jeg kører selv med et onboard netkort til kabel. og det gør alle andre også i huset.

Det er en trådløs 11Mbps 802.11b Wireless USB Adapter fra TRENDnet min lillebror har sidende i hans computer.

Han har standard opsætning, driveren er den nyeste jeg kan finde (har også prøvet med en ældre). har også prøvet med fast ip og automatisk ip.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2006 13:55:45
Svar/Indlæg:
4120/115
Antennen kan nu også let være integreret, selvom det ikke er en Centrino! Men det kommer sig nok ikke så nøje for en halvbølge antenne til Wlan er kun omkring 6 cm. lang, så den kan sagtens gemmes væk alle vegne aligevel. Men forskellen ligger primært i selve netkortet.

Befan8

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2006 14:45:32
Svar/Indlæg:
113/46
Signalstyrken er på overmiddel...