Overclocker
Tilføjet:
11-06-2006 23:26:20
Svar/Indlæg:
126/22
Hey OC !
Jeg har for første gang seriøst forsøgt at overclocke mit grafikkort, som lige så stille, ellers er begyndt at halte en smule bagefter i forhold til så mange andre gfx... Det er et Point of View Geforce 5900 XT...:P
Jeg har forsøgt mig lidt frem med coolbits, hvilket kørte ganske udemærket... Jeg havde i forvejen læst mig frem til at coren nok ik rendte ret meget mere end 500 mhz, så dér var jeg rimelig hurtigt oppe og lege lidt :) Mhz på ramene blev hævet stille og roligt...
Noget af det jeg frygter ved overclocking er jo, at skidtet lige pludselig futter af, går i sort el.lign. Derfor kørte jeg en 3dmark03 bench hver gang jeg ændrede på mhz'ne (så har nok kørt 20-30 bench'es den dag/aften/nat:))...
Det har jeg så fået nogle resultater ud af...
Standard settings på gfx:
GPU: 390 Mhz
Ram: 680 Mhz
Med disse settings formår mit system at score ca 5100 point i 3dmark03.
Den højeste scorer nåede jeg i 3dmark03 med disse settings (hvilket der også er et billede af i profil):
GPU: 511 Mhz
Ram: 773 Mhz
Og her scorer systemet 6119 point, hvilket jeg selv synes, lyder som en fin forøgelse... Det skal lige siges, at det ikke er 100% stabilt, og hævede jeg den mere scorede den bare mindre, eller kunne ikke gennemføre. Så det her er max, skulle jeg mene.
Lige nu kører jeg med GPU på 490 Mhz og ram på 750 Mhz, og kan mærke en stor fremgang i diverse spil :D
Nu er det så jeg gerne vil hører nogle kommentarer fra jer af :D Jeg er jo ny inden for dette område, så hvordan er min fremgangsmåde? Hvad synes i om mit resultat? Og hvilke hastigheder vil i mene jeg kan køre med til daglig, for ikke at belaste grafikkortet for meget...?
Takker for jeres tid, og skriv endelig hvis i har spørgsmål ;)