Bill Gates trækker sig tilbage

Litteratur d.  15. juni. 2006, skrevet af Ne0nfarven
Vist: 787 gange.

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2006 23:43:32
Svar/Indlæg:
286/51
Kommentar til nyhed på: http://www.hardware-test.dk/ne...
Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 00:43:52
Svar/Indlæg:
6052/189
Wee :e

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 00:44:43
Svar/Indlæg:
3943/44
Mon han har en pensionsordning? Ellers klarer han den nok lige uden ;)

Tja man kan sige meget om Bill Gates men han er en god businessman og så giver han sku mange penge til gode formål.

At mange folk så mener at hans software er elendigt er en anden historie. Men bill har formået at levere hvad folk ville have.

Jeg tror i øvrigt at det er et meget fornuftigt tidspunkt han stopper på, for tror kun det kan gå ned at bakke for Microsoft fra nu af. Det ser ud til at Vista kunne gå hen og blive et stort flop. På den anden side vil MS til at levere et nyt styre system hver andet år til desktop, og hver andet år til server. Så det kan være at 2009 systemet er meget bedre.

Men glæder mig da til at se hvad der sker på software markedet i fremtiden...

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 00:55:18
Svar/Indlæg:
2175/186
Mener nu at det er et rigtig dårligt tidspunkt at stoppe... jeg mener nemlig, modsat #2, at det kun kan gå op af bakke ;) og det mener jeg også det er på vej til. Måske ikke økonomisk (har ingen anelse omkring dette) men i hvert fald moralsk... Det nye office 2007 bygger på åbne dokument formater, som betyder at Microsoft Office, StarOffice/OpenOffice og iWork kan benytte samme filformat uden retsager osv. osv. Vi er i en tid hvor mere og mere bliver open source og om mange år (MANGE) tror jeg at det næsten er ligegyldigt hvilket styresystem man benytter...

Og synes faktisk at fx Apple er nogle meget større svin end Microsoft... dermed ikke sagt at jeg synes at de er nogle svin, fordi i bund og grund er det jo penge det drejer sig om. Jeg har flere MS maskiner og får en MacBook i morgen, så er ikke der det ligger...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 00:56:57
Svar/Indlæg:
6052/189
Det elendige består i at man ikke har andet valg.

De "fejl" man synes der er er man tvunget til at leve med da der ikke er noget andet valg.

Johanno

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2006 00:58:22
Svar/Indlæg:
81/20
Jeg stopper også som Bil, når jeg har tjent den penge jeg skal bruge 8)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 00:59:29
Svar/Indlæg:
1762/50
Så bliver min Apple-fanatiker af en far at være glad :e

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 01:00:57
Svar/Indlæg:
2175/186
Og så lige et billede fra de bedre tider:

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 01:11:11
Svar/Indlæg:
2620/327

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2006 01:57:46
Svar/Indlæg:
65/21
Tja jeg kan ikke andet end tage hatten af for ham, ikke mange der kan prale af at være verdens rigeste og det siger altså ikke så lidt og så startede det hele i en garage.
Og ikke nok med at han er så utrolig rig, så giver han sgu også mega mange penge til velgørende formål, sådan skal det gøres.

8)

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 06:53:41
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu er det engang kun Bill Gates der trækker sig tilbage - ikke Microsoft, så den dominans der er blevet bygget op igennem 30 år, lever stadig i bedste stil.

Og nu skal vi heller ikke glemme, at det faktisk er Bil Gates og hans Microsoft firma, der har banet vej for computere - dvs. software, hardware.

Jeg tror faktisk, at det kan koges ned til : Hvis Bill og Microsoft ikke have været her, havde du, jeg og Hardware-TEST.dk heller ikke været her.

:)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 07:33:11
Svar/Indlæg:
1685/240
#10 - jo HWT havde.... uden tvivl...

Skulle Chuck Norris nok sørge for :e 8)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 07:50:06
Svar/Indlæg:
830/15
#4 - Du har da et valg, endda flere af slagsen. Problemet er bare at folk ikke er klar på at bruge den tid det tager at sætte sig ind i noget nyt :)

Personligt har jeg aldrig haft problemer med Win2000/XP/2003, men før de systemer kunne jeg godt blive harm over Windows et par gange eller ti om dagen :D

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 11:18:32
Svar/Indlæg:
4310/364
nej problemet er at danskere gennerelt skal brokke sig hele tiden (gør det selv)
For vores styresystem starter da når vi tænder for maskinen.. vi kan jo ikke lave det bedre selv :e

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2006 11:54:19
Svar/Indlæg:
1235/80
har du hørt om en side der hedder http://distrowatch.com/ ?????

det er trist at han stopper, fordi nu er der jo kun steve palmer tilbage:(:(:x:x
ved ikke med jer andre men office 2007 ser ud til at blive en stor succes - rigtige mange funktioner, bruger venligt etc.. Vista ser også nogenlunde ok ud, dog er der et bar eller hundreder af store fejl i den :p :p men ellers fungere den da fint

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 12:46:05
Svar/Indlæg:
2620/327
#14 Selvfølgelig er der mange fejl i den Vista, der findes nu - det er kun en beta...

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 12:59:52
Svar/Indlæg:
1445/231
14# Det kan være de er heldige at få rettet en del af de fejl der var i betaen inden den endelige realese ?

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2006 13:19:19
Svar/Indlæg:
1235/80
# 15 & 16

ved godt det er en beta, men have i mente at det er en beta 2 - det vil sige at den endelige udgave kommer til at lige denne version meget, op mod 90-95%...
Så i forhold til at det er en beta2 er den lidt bagud....

og jeg har fundet nogle "fejl"/mangler i den som man ikke kan lave om medmindre man laver en stor opdatering/omstrukturering....
dog kan det jo være at MS laver meget om, det er jo først i 2007 den udkommer.

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2006 13:23:29
Svar/Indlæg:
286/51
Som Huddy siger, så har jeg stor respekt til den mand. Udover at han er så rig, så går han meget op i velgørenhed. En sådan mand har et kæmpe firma på ryggen og alligevel overskud til at ta sig af mennesker, som har brug for det.

På verdensbasis er der omkring 55000 medarbejdere ansat hos Microsoft, hvilket man kun kan respektere. Jeg tror at vi kan vente os mange forandringer i fremtiden.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 13:37:48
Svar/Indlæg:
259/55
Han måtte gerne donere en promille af sin formue til mig 8)

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2006 13:39:06
Svar/Indlæg:
1235/80

det samme jeg håber på, bare at forandringerne bliver i den gode retning.

Palme

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2006 16:22:46
Svar/Indlæg:
122/4
Han har sikkert også lige til at klare den resten af livet ;)

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2006 16:29:19
Svar/Indlæg:
529/97
#3, han er sgu da 100 % ligeglad med om det vil gå totalt op ad nu med det hele og give ham masser af penge for Vista og alt andet, for hovedsagen er nemlig den, at han er træt af at arbejde, og træt af at få flere og flere og flere milliarder konstant. Han vil gerne væk fra arbejdet, han er ligeglad med pengene, han har så mange i forvejen, og de penge bliver brugt på gode formål. Desuden tjener han stadig penge, da han sidder i betyrelsen

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 17:11:53
Svar/Indlæg:
6052/189
Ved da godt der er alternativer som Linux.

Men hr og fru danmark aner ikke en fis om det og ved slet ikke hvordan de skal skaffe det.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 17:16:34
Svar/Indlæg:
4156/111

TDC har da 50.000 ansatte? xD

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 18:59:53
Svar/Indlæg:
262/84
Personligt kan jeg ikke se hvad det er for problemer folk har med MS. De kan sku da bare bruge noget andet. Jeg tror største delen der brokker sig over MS har MS og ikke Linux, for det virker og deres spil, programmer osv bare kører. Derudover brokker folk sig over monopol med IE osv er bygget ind i.. JA og hvad så? Det er sku da det samme som at sige at bil fabrikanterne ikke på lave ekstra udstyr til deres biler, fordi det er monopol. Hvis man har et godt produkt og laver tillægs produkter som også virker og som folk vil have, så ville jeg sku da også ligge det ind i.

Mediaplayer som folk brokkede sig over var lagt ind i XP, er jo også et tydelig tegn på dette, for da MS lavede en udgave af XP uden mediaplayer som folk kunne købe , ja så var salgs tallende på ca 1% ud af den alm XP. Så folk vil jo gerne. Næ tror folk bare brokker sig når det går godt for nogen... JANTELOV... :00

Nå lidt galle fra min side. God weekend

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2006 23:34:02
Svar/Indlæg:
286/51
Kan da være jeg tager fejl, men jeg tror stadig der er en lille forskel på at arbejde for MS og hos TDC.

Jeg deler samme mening som dig med hensyn til monopol delen, men at sammenligne det med biler er måske ikke sådan jeg ville se på det. Jeg kan slet ikke lide den magt EU har over firmaer, ang. monopolsager. For hvorfor må MS ikke have IE liggende i forvejen, man kan jo bare lade vær at bruge det. MS har jo ikke forhindret andre browsere i at blive installeret, så det burde være det. Hvorfor har EU så ondt i røven over at andre tjener mange penge? Bill Gates bruger dem jo ikke ligefrem ufornuftigt, vel?

Det er langt mindre end 1% der har købt en Windows XP udgave uden mediaplayer.

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 00:30:58
Svar/Indlæg:
262/26
#25:
Så længe IE ikke kan læse en hjemmeside korrekt, vil jeg tillade mig at sige at den ikke virker. Den er ikke blevet opdateret i flere år, og er fuld af sikkerhedshuller (ligesom resten af windows)... Så at sige, at de laver software der virker, er måske lige a skyde lidt over målet... At sige, de laver software de er udbredt er til gengæld korrekt...
Skal vi endelig til at lave bil-analogier, så svarer Microsofts browser (med tilhørende ekstraudstyr: Active-X, og en en noget alternativ java-fortolker) til at lave en bil der udelukkende kan køre i venstre side af vejen, og sælge den i lande hvor der køres i højre (og vice versa).

#26:
Så hvis man bruger de penge man tjener 'fornuftigt', så må man godt lave svinestreger?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 00:46:54
Svar/Indlæg:
3943/44
#3 Det er så lige nøjagtigt det vi gerne så, Office 2007 med support for åbne dokument standarter, men det får den ikke.
Office 2007 får .docx osv. de er nu lavet er XML, og det er så cirka det, de er en smule hurtigere at arbejde med.
Dog er det også i teorien nemmere for andre at lave programmer med support for .docx, men det kræver lige at man får licens hos MS.

MS's .dox bliver heller aldrig en standart, da .odf allerede er blevet godkendt, og det er yderst sjældent at der blevet lavet mere end en standart inden for et område. MS har dog størrelsen til at tvinge det i gennem, men da de kræver licenser for at man kan lave sine egne programmer til formatet, er det jo rent faktisk kun i teorien at det er en åben standart.
.odf som er den godkendte standart bliver ikke understøttet i Office, det har MS selv sagt, dog har Open Document Foundation lavet et plugin til Office som gemmer i .odf.

Nu har jeg godt nok Office 2007 betaen til at ligge, men har ikke lige fået smidt den på min test station.
Dog er den efter hvad jeg har hørt fra de tidlige beta'er blevet noget mere bøvlet at bruge, hvilket også er mit indtryk af Vista.
I øvrigt er der mange eksperter der mener at mange firma'er aldrig når videre end Windows XP da denne fint klarer deres krav.
Og når så MS fjerner support på XP, så vil mange af disse firmaer gå andre veje.
Og med hvad Linux regner med at sende os inden for det næste år, så skal det nok blive spændene.

Linux har kun ganske få problemer tilbage:

Manglende drivere, men det er faktisk kun specielt/ikke særligt udbredt hardware der har problemer.

DRM - dette er et af Linux's største problemer, men det er dog ikke noget der skal indføres på Linux, men derimod skulle firmaer overveje om de vil betale i dyre domme for MS standarter, i sær hvis de nu ikke kører med DRM alligevel. Ja DR det var så lige en lille en til jer, hvad med OGG vorbis og OGG Theora, de koster jo ikke noget at bruge, alle kan spille dem i fuld kvalitet. Dog skal vi alle installere codec's, men det er jo også bedre end at i opfordrer Linux brugere til at bryde loven.

Og så selvfølgeligt programmerne, det er dog ikke voldsomt svært at lave Linux versioner af alle de stor programmer, det er jo bare et spørgsmål at at stoppe med at bruge OS specifikke funktioner (eller lave compiler checks) og så skal der laves en ny bruger flade eller to.
Og med hensyn til spil, så skal man nok stoppe med at bruge DirectX.

Men vil MS være en af de store i fremtiden, så skal de også se at komme med på de åbne standarter, hvis først folk i stor stil begynder at skifte uden MS så kunne de få store problemer med at komme ind på markedet igen.

Men der kunne siges meget mere i den sag... og det skal der nok også blive :00

Men Bill du må sku nyde dit otium, at jeg så ikke mener at dit firma på noget tidspunkt har opfundet den dybetallerken, er så en anden historie, men du er sku en god businessman.

Ps. dette indlæg er skrevet i Windows, tror sku Tux savner mig :p

[edit] Damn det blev langt...

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2006 12:43:07
Svar/Indlæg:
1235/80
Hvis mine kilder ikke tager fejl blev der i eu solgt KUN 5 stk. XP N - den uden medieplayer........

EU har ondt i røven fordi de ikke får en del af kagen, ved at lægge sag an med de værst tænkelige grunde - så de kan uddele dagsbøder, og derved tjene lidt :( :( :x

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2006 06:19:56
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu skal man heller ikke glemme, at Microsoft ikke har kunne bane sin egen vej til deres nuværende dominans uden hjælp.

Eks. spil-producenterne, har hjulpet rigtig godt til, de laver ikke spil til Linux/Unix og Apple (as far as i know), men til Windows, og som mange herinde allerede siger, så havde de valgt Linux hvis understøttelsen af spil til Windows havde været den samme som til Linux.

Mht. Hr. Jensen og hans frække kone og Linux, så gælder det også mange nørder.
Det er langt fra alle nørder - uanset EDB-kundskaber, der kan finde ud af Linux, selv om de gerne vil have evnerne til det.
Linux er IMO bare ikke brugervenligt nok til alle mennesker.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så forsøgte IBM i en lang periode, at give deres købere valget mellem Linux og Windows, ved at ligge en Windows OEM, og en Linux Dist. ved deres solgte computere. Og alligevel, valgte folk Windows.

MS-IE Vs. andre browsere, så sidder FF eks. rigtig godt i sædet.
Seneste Poll, jeg har set sad FF. med 28% af den samlet Poll.

:)

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2006 18:44:13
Svar/Indlæg:
4536/104
#30 sorry at skulle rette lidt på dig.. men der bliver rent faktisk lavet pc spil til apple.. og jeg mener enda at der findes spil der er spilbare i både win og apple.

lidt li som man med linux på en X-box også kan spille pc spil på sin X-box1 .. ;)
Nu ejer jeg heldigvis ikke selv en xbox.. men da jeg kender nogle der gør så har jeg da lidt baggrunds viden om det.