Overclocker
Tilføjet:
16-06-2006 15:12:26
Svar/Indlæg:
5/1
Hej,
Min maskine med en AMD Athlon 64 3000+ processor stod pludselig blinkede i power LEDen efter at have stået og kedet sig ubrugt men tændt i nogle timer i et varmt lokale. Jeg slukkede så for strømmen og maskinen kunne efterfølgende ikke tænde. Og der var INTET, der kørte, hverken blæsere eller andet. Jeg kiggede i manualen til mobo, som sagde, at blinkene indikerede en power-shutdown (eller sådan noget). Jeg troede så, at det var strømforsyningen, som var gået og prøvede med en anden (som jeg vidste virkede), og den virkede heller ikke.
Jeg gav mig så til at måle omkring power stikkene på mobo og fandt ud af, at jeg havde 5V og at der blev sendt signal tilbage til strømforsyningen, når jeg trykkede på on/off. Jeg ville så måle, hvad jeg fik af spænding til CPUen og hev dens power stik ud. Jeg fik så lidt overraskende 12V ud af power stikket, og endnu mere overraskende gav blæserne sig til at køre, når jeg trykkede on/off.
Min teori er derfor nu, at det må være CPUen, der er stået af og gerne vil skiftes ud. Strømforsyningen virker jo tilsyneladende. Men inden jeg køber en ny, vil jeg gerne have bekræftet min teori. For det kunne jo også være noget andet og billigere, der er galt.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh
Lau