ændring af vcore i windows

Overclocking d.  16. juni. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 291 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
16-06-2006 20:41:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg er lige rendt ind i et problem.. jeg har nemlig siddet med en halv-ustabil-processor et stykke tid, og fandt ud af hvorfor. ASUS har nemlig sat vcore for min winchester til 1.47 hvor den burde kligge på 1.40, og da jeg lejer med semi-passiv køling skal der blot en grad eller to til før lortet fryser. Og jeg ville jo gerne endnu lavere hvis det var muligt.

Men mit bundkort (ASUS A8N-VM-CSM) har hverken understøttelse af multiplier eller vcore i bios, og ASUS Ai kan kun vise indstillingerne men man kan ikke rette på dem.

Det jeg skal bruge er et program der sætter vcore så snart den loader windows. har set på et par stykker bl.a. CrystalCPUid, men fatter ikke hvordan man gør... Kan ændre på spændingen, men kan ikke sætte den til at sætte vcore når windows starter op.

please help :x :x

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2006 20:58:23
Svar/Indlæg:
10398/435
start crystal
ctrl+k
Klik Enable Change Voltage
sæt multi og volt (pas på med scrollwheel!)
klik Create Shortcut on desktop
hiv shortcut til START-Programmer-startup..

dette er bare en antagelse.. har ikke selv prøvet det.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
16-06-2006 21:10:26
Svar/Indlæg:
7881/1165
det med shortcut gør at man ved at trukke på den straks kan ændre til sit ønske, men der skulle ligge en egenskab i, der gør at den selv starter op. noget command-line jeg fatter nada af:-s
Men tak for hjælpen indtil videre :)

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 00:13:51
Svar/Indlæg:
4112/53
#2 Hvis du trækker genvejen hen i Startmenu --> Programmer --> Start så skulle det selv træde i kraft ret hurtigt efter opstart, men om det er hurtigt nok, det ved jeg ikke.