Hiper? Er de noget værd?

Diverse d.  17. juni. 2006, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 421 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 10:26:51
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg skal altså få taget mig sammen og købt en ny PSU.. den lorte chill 400Watt den skla lige lave "jeg har lige lyst til ikke starte de 5 første gange du har taget strømen" tricket...
Det vil sige at jeg trykker start og så siger den "BZZZ" og så skal jeg tage strømen indtil dioden holder op med at lyse og det kan jeg så passende gøre nogle gange..
Plus den kan finde på at slukke imens jeg spiller..
Nu skal der gøres noget ved det og jeg har kigget lidt på den her

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Hva siger i? Er den stabil og lydløs?

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
17-06-2006 11:17:42
Svar/Indlæg:
5678/460
jeg har hørt de skulle være stabile og stille

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2006 11:38:10
Svar/Indlæg:
440/46
Den larmer mindre end min CPU køler, og den siger ikke meget på laveste trin. Tjek min profil. Faldt for det modulære design.

Samtidig er kan den bruges til både ATX op til 2.2 og til BTX. (Vi venter stadig på Conroe).

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 11:49:51
Svar/Indlæg:
2029/63
nu du har fundet ud af hvad en low cost psu er værd. Hvorfor så købe en igen?`

Køb En seasonic, eller andre store mærker. Zippy eksempelvis

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 12:47:05
Svar/Indlæg:
576/62
Jeg havde en Hiper Type R HPU-4M480
Ganske støjsvag.....de 2 måneder den holdt, pludselig begyndte den at sætte ud og til sidst var den død.
Generalt var jeg dog ikke imponeret over den og personligt køber jeg ikke Hiper igen.
Ved dog godt at den ikke var magen til den i dit link.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2006 21:52:47
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg har en blå hiper som din, og kan kun sige er meget tilfreds og til #3: Hiper er mindst ligeså mærke vare som seasonic, og low cost, det tror jeg ikke... jeg pungede 1k for min hos prc-data.dk

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 09:31:00
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg sletter lige det jeg skrev til #5 :00 x(

(1)Din psu er noget billigt bras!
(2)Den kommer ALDRIG i nærheden af Seasonic. Snare CHILL/Aspire
(3)At du har betalt 1000 kr for den siger meget mere om dig end selve psuen!

At du kontinuerligt reklamere for din psu selvom alle andre fortæller om dårlige oplevelser med den, siger mig at enten er du blind,døv og dum. Eller også nægter du bare at anerkende du har lavet en meget dum handel!

Syntes faktisk du er meget fræk når du konstant reklamere for noget der ender med at koste folk hardware eller nede tid!

JEG VED JEG ER GROV, og vil en admin slette min post er det okay, men du må satme snart stoppe med at reklamere for et utroværdigt produkt!

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 18:22:17
Svar/Indlæg:
4310/364
Så vil jeg høre hva jeg så skal vælge? Troede nemlig at det var en god PSU...
Jeg vil gerne vide Hvilken? Helst modulær og skal også gerne være Sli Ready!

Håber i kan bære over.. men jeg skal fandme ikke lave sådan en lorte handel igen (min Chill)

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
19-06-2006 18:43:11
Svar/Indlæg:
440/46
ENDELIG en tråd med lidt fut i..................

Har som nævnt selv en Hiper og er pt. tilfreds. Har tidl. haft OCZ ModStream 450 w. og den kørte klippestabilt i over et år. Den kører stadig godt i sit nye hjem, hvor den trækker en P4 3.2 Ghz Dualcore, med bl.a 6 hardiske og et nVidia 5900 kort. Her er linket til storebror'en.

http://www.ocztechnology.com/p...

og her er linket til EDBpriser

OCZ har lavet en ny PSU, som jeg ikke tror, man kan købe herhjemme endnu

http://www.ocztechnology.com/p...

OCZ laver kvalitet.

(Så håber, jeg at Nosferatu ikke kommer og banker køllen i hovedet på mig) :e

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 19:35:40
Svar/Indlæg:
1304/117
Zippy's er ægte guld. Men de koster en del guld også :)

De "gamle" OCZ var også temmelig gode, desværre er mange af de ny er temmelig dårligt. Kan ikke helt huske hvem det er, men der er to forskellige producenter.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 19:52:28
Svar/Indlæg:
2029/63
Der findes mig bekendt ikke nogle gode modulære strømforsyninger :(

Og det er da fint hvis man er tilfreds med sin Hyper!
Men når man har fået at vide over 6 gange, Din psu er ikke et godt køb, at folk har problemer med den osv.

Så skal man sku ikke løbe rundt og anbefale den. Det er sku da det rene idioti!

Man får hvad man betaler for, sådan er det bare, der er ikke rigtig nogle gode handler inden for strømforsyninger!

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 20:01:00
Svar/Indlæg:
2029/63

TARGAN og silver stone.

Ville vælge i dne her rækkefælge

seasonic
Silverstone
Enermax
Targan

Se lidt her!

http://www.computergeil.dk/?ar...

De har den mest omfattende PSU test i landet og har endnu ikke set andet end Tomshardware der er på niveau med det :)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
19-06-2006 21:04:39
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 hvis du skal OC ville jeg gå efter en anden da de med deres pluk on kabel sleving ikke er 100% stabilt i forhold til kabler der ikke er aftagelige

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2006 21:38:39
Svar/Indlæg:
4310/364
Okay modulær er til at skide i har vi lige konstaret.. så det er ikke noget kriterie længere :e
Så jeg skal egenligt bare bruge en ikke larmende PSu som kan trække Sli!
Den skal bare være stabil.. gider ikke overclocke men vil have muligheden senere hen..

Lars

Superbruger
Tilføjet:
19-06-2006 22:42:46
Svar/Indlæg:
1633/76
Hvad med at stoppe med at spamme den her tråd?
Der er MANGE som har været tilfredse med deres Hiper 580 Type-R. Bare fordi du (af ukendte årsager) synes den er en spand pis, behøver du jo ikke at flippe ud hvergang nogen siger noget positivt om den, vel? x(
Hiper's type-r har været igennem utallige testbænke, og langt de fleste af dem har den fået gode anmeldelser. Så hvad med at du pakker sammen inden du begynder at sige noget mere du ikke kan bakke op?

Hvorfor siger du modulære psu'er er dårlige? Ved du overhovedet hvad der menes med modulær? Det betyder kun at kablerne kan tages af, og hvis du synes at "aftagelige kabler = dårlig psu", så vil jeg anbefale at du slukker for computeren nu, og stopper med at give råd om ting du ikke ved en noget om. Aftagelige kabler siger sku ikke en skid om indmaddens kvalitet. Sikke en gang bræk.

Som en sidste note vil jeg sige at "det er rent idioti" at vælge en psu udelukkende på mærket. Du skal sku ikke have et klistermærke til at trække din psu, det er sku elektronikken indeni der klarer det! Antec som var psu guderne i de gamle dage har f.eks. på det seneste lavet nogle rigtigt lorte psu'er, og "Targan" som egentlig hedder Tagan, har sku ikke fået roser for alle deres psu'er. Der er også et par stykker herinde hvis superdyre Enermax psu'er ikke har kunne klare mosten. Hvis jeg tænkte som dig, så ville de jo alle være lorte-mærker, men sådan ser jeg ikke på det. Pudsigt hva'? :r

Hvis jeg skal nævne et mærke som har været med fra dag 1, og altid har lavet et bundsolidt produkt, så må det være Fortron (også kendt som FSP-Group). Deres grej er ikke billigt, men til gengæld så er det kvalitet uden dikkedarer. Noget som efterhånden er sjældent nu om dage.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2006 16:14:23
Svar/Indlæg:
2029/63
http://www.pcstats.com/article...

Der var en modulært psu der nok kan lidt.

Du skal ikke tage det personligt Lars M, Ingen grund til at græde!

Og der er skam masser at bakke min påstand op med, særligt at Jenner har lidt storhedsvanvid om den PSU :00 :00

http://www.hardware-test.dk/ne...

http://www.hardware-test.dk/fo...

http://www.hardware-test.dk/fo...

Der ser du en admin der også beretter om problemer!

Men det er da godt du kan finde en stavefejl i min post #11

Men at svine dig til vil jeg ikke, det klare du jo fint selv med din post!

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2006 16:39:27
Svar/Indlæg:
440/46
Underholdningsværdien er da til at tage og føle på. Men jeg vil lige understrege, at før jeg købte min Hiper TypeR 580, så var jeg en tur rundt på nettet, og jeg kunne ikke finde mere brok om den, end om så mange andre PSU'er i den prisklasse. Nogen vil altid have dårlige erfaringer med et bestemt produkt/mærke, uden at det behøves at være rigtigt.

Jeg kender da stadig flere, som tror, at Intel er bedre end AMD. De lever stadig i K6 alderen :o

Så jeg vil give #14 ret. Det lugter lidt af et korstog mod #5.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2006 17:42:39
Svar/Indlæg:
1633/76

Du har fundet en god modulær psu, hvor vil du hen med det? Jeg har jo sagt at aftagelige kabler ikke påvirker psu'ens indmad (hvilket er logik for perlehøns).

Link 1: Jenner reklamerer for sit udstyr - intet nyt under solen
Link 2: Kristian brænder ukendt Hiper model af med sit udstyr. Køber dyr Enermax sag bagefter som heller ikke kan klare mosten. Du siger "dumt at købe billig psu" selvom du ikke ved hvilken model der er tale om.
Link 3:Øh nej, hvis du læste tråden så vil du kunne se at Emillios bare siger "der er rigtigt mange som har haft problemer med den på det sidste". Så kan man spørge, "hvem?" og "hvornår?". Tilgengæld bruger du en del energi i den tråd på at svine Jenner til. Til det kan jeg kun sige: Slap da af, knægten er kun 13 :l

Du ser sku for tåbelig ud, når du som skulle være et voksent menneske, spæner rundt og bruger en masse energi på at svine en knægt til.

Og nej, det med Tagan var ikke for at påpege dine stavefejl. Du skriver Targan to gange, hvilket antyder at du ikke ved hvordan det staves, hvilket igen antyder at du ikke kender pissemeget til deres produkter.

Så her er dagens handel: Hvad med at du er lidt mere tolerant overfor andre her på sitet (selvom de til tider kan være belastende at høre på), så stopper jeg tilgengæld lige her og nu ;)

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2006 17:53:54
Svar/Indlæg:
2872/90
10# så fordi alle andre har problemer med den samme psu som man selv har, og ens køre 110% som den skal så er det stadig et dårligt køb man har lavet eller hvad???

eks. mange har haft dårlige oplevelser med deres chill 510. mig min bror og en kammi har alle den alle samme og den har kørt ubeklageligt i mindst et år.. så det er måske et dårligt køb vi har gjort... hmm vi betalte alle sammen 580kr for den uger efter kostede den næsten 700kr.. nå nej dårlig handel det kan jeg godt se..

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2006 19:09:12
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg har skrevet det mange gange, og på pæne måder!

Og når drengen fortsætter efter 5 gange med at reklamere for et produkte andre har haft problemer med så er det sku da vel logisk at jeg skriver med større bokstaver???

"Og nej, det med Tagan var ikke for at påpege dine stavefejl. Du skriver Targan to gange, hvilket antyder at du ikke ved hvordan det staves, hvilket igen antyder at du ikke kender pissemeget til deres produkter. "

nej det kunne jo antyde at jeg ikke har samme stave færdigheder som alle andre og at jeg i mange år har kæmpet for at lære hvad det vil sige at stave!

jeg mener skam bestemt at jeg er meget tolerant. Men når jeg er af den opfattelse at en psu er dårlig = Den slukker ikke men springer! Så vil jeg da helt sikkert blive ved med at advokere for den holdning.

#18 du skal have lov til at være glad for din chill! Men hvis du skrev om at det var den bedste psu i verden hele tiden så må det o stå for din regning!
Og selvom den virker fint for dig og nogle andre vil jeg stadigvæk argumentere for at det er en lorte psu!

samme med Aspire, folk klappede også af den i ½ år før at i deres pc begyndte at springe!

At den stiger ugen efter betyder da vel ikke du har lavet en god handel?

Eksempel.

Du køber barton 2500 + til 800 kr nu og dagen efter koster den 1000 kr= God handel fordi den stiger i pris?

Lars

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2006 19:17:48
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg er da ked af at du har bøvl med at stave, men hvor godt kendskab har du egenligt til Tagan psu'er?

Angående drengen, så kan du jo bare tage hans udtalelser med et gram salt som os andre.

Desuden har jeg ikke oplevet at Hipers æsker eksploderer, men jeg ved at folk tager det meget mere seriøst når det kommer fra en som har erfaringer med det, istedet for fra en som virker til at have et horn i siden på nogen.

Og Chill er ikke en lortepsu, det er først deres A2 revisioner det gik galt for. Chill 510w fejler ingenting, og at den så steg i pris bagefter gør det vel ikke til en dårligere handel?

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2006 20:32:51
Svar/Indlæg:
3972/242
:e meget sjovt ,den her inlæg . nå ,men back to the subject ,jeg købt en fsp 700 psu , og er faktisk meget øveraskede ,med kvalitiet af den .kører fint sli og det hele .Og så var den heller ikke så dyr . 1300 tror jeg jeg gave . vil helst haft zippy ,men den var svært at få fat i , og den koster så også dobbelt så meget, håber ikke nogen siger ,at jeg ikke kan stave .
;) det kan jeg bare ikke ;)

bighair

Superbruger
Tilføjet:
20-06-2006 23:56:59
Svar/Indlæg:
144/8
bare for konkludere, har haft min chill 510
i knap 3 år og der er da intet ivejen med den,dermed ikke sagt at andre ikke kan have det. :

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2006 09:32:29
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg ved at nogle af deres modeller ikke har kunne trække nok, så vi eksempelvis i devil-dk´s system.

Han var igennem et par stykker.

Jeg tager da bestemt hans udtagelser med et gran salt, men mange lytter jo også!

Vis man laver en strømforsyning der dræber over 5 grafik kort på under 2 måneder, så skal man sku recalle dem eller dække folks tab. Vis ikke er man da en ynkelig producent!!

Hvad jeg sagde om en handel hvor prisen stiger efter et køb. Det bliver den jo ikke en god handel af!