Jeg ville satse på et GF6200, jeg har kun gode erfaringer med MSI's 6200 TC kort til brug i HTPC. Derudover kan du benytte Nvidia's Purevideo DVD decoder software, det kan du ikke med ATI kort.
(Hvis du ikke vidste det, er dvd decoder software påkrævet for at kunne vise et billede).
Digitalt TV er pt. ret så underudviklet, og du kan kun tage DR1, DR2 og TV2 via DVB-T, så analog er den eneste fornuftige vej at gå i øjeblikket. Jeg bruger selv et Hauppauge PVR150MCE kort til formålet, og det leverer bedre billede end den tuner der sidder i mit Samsung LCD tv.
Du skriver at du ikke vil ofre en masse penge på lyd og hifi. Jeg går udfra du ikke har LCD tv siden du siger "Gamle Philips tv", så da dit tv sikkert ikke har minijack stik er det ikke en mulighed.
Da jeg havde et Philips CRT tilkoblet, brugte jeg tv'ets højtalere via et s-video/jack -> scart kabel. Altså et kabel med S-video og minijack tilslutning i den ene ende (til htpc) og så scart til fjernsynet.
Det gav en udemærket kvalitet, det bliver ikke bedre med et 50Hz CRT tv. Navigation og brug i MCE2005 var perfekt, dog var brug af internet explorer uden for MCE2005 sløret på lang afstand.
Brug uden for MCE2005 kræver for det meste LCD tv, da det ellers kan blive lidt sløret.
Du skriver senere at du har fundet et Radeon 9600 pro: jeg går udfra det er aktiv kølet? Så hellere anskaf dig et 6200TC som tidligere nævnt, da det er passivt kølet.
Hvis du dog beslutter dig for at spare de håndører og bruge det ATI kort, skal det lige nævnes at ATI understøtter VGA -> Scart kabler (hvilket nvidia ikke gør).