Ja, jeg er fuldstændig enig med dig - først så kommer der produkt "X" som er toppen og alle render ud og køber det.
1½ mdr. senerer kommer så opgraderingen til produkt "X" og mange ærger sig sig og dem som har ventet køber måske så nu...
1-2 mdr. senerer kommer der så et nyt toppen af poppen "Y" produkt, der slår både "X" og "X opgradering" og så ærger dem som for 3-4 mdr. siden købte toppen sig igen....
Jamen, det er alm. markedsføring og sådan som producenter altid har "narret" forbrugerne til at købe det nyeste af det nye - der skal rulle penge i kassen hele tiden.
Man kan så spørge sig selv om det kan betale sig at udskifte sit hardware lidt mindre hyppigt, måske kun en gang hvert 1 år..?
Både og vil jeg sige - jeg ville nok gøre op hvor meget jeg egentlig havde brug for ? - og så købe det, ellers så kan man vente i evigheder på det rigtige tidspunkt.
Som mange også gør - så kan man jo købe det nyeste af det nye og stadigvæk få en god pris for det brugte hardware som måske kun er 2-3 mdr. gammelt.
Det er hele tiden en ballancegang....