Superbruger
Tilføjet:
21-06-2006 20:57:47
Svar/Indlæg:
39/9
Hej gutter!
Jeg har nu haft en PC i 4-5 år som har fungeret fint til de fleste spil (og gør det stadig), men spritnye grafikkrævende spil må den desværre hoste sig igennem på minimum settings. Det er en Athlon XP 1800 med et Radeon Sapphire 9500 PRO grafikkort og 1024mb DDR ram.
Nu har jeg så en 10.000 kroners penge som jeg gerne vil brænde af på en splinterny monstermaskine som skal kunne trække alle grafikkrævende spil på højeste settings samt alle de nye spil som ikke er kommet på markedet nu i måske ½-1 år frem. Ved ikke om det er realistisk med de penge jeg har til det, men jeg skal ikke bruge styresystem, skærm, mus, tastatur og harddisk. Så det er kun rå maskinpowerdele der skal investeres i.
Jeg vil så gerne have jer til, at hjælpe mig med at sammensætte en computer hvor ingen af delene er sub-optimale og alle sammen er rigtig god kvalitet med virkelig high-end ydelse. Jeg er lidt hardware retarderet, så jeg aner ikke, hvad der er yt og hvad der er in af de forskellige dele. Det er her, i kommer ind i billedet :)
Kunne forestille mig at jeg skulle bruge disse dele:
- Bundkort
- Processor
- Strømforsyning
- Grafikkort
- RAM
- Kabinet
- DVD brænder
- CD drev+brænder
- Floppydrev
Mangler jeg noget?
Jeg kunne godt tænke mig nogle rigtig kick-ass produkter til de 5 øverste. Det skal være noget som har en god vekselvirkning og fungerer optimalt sammen, ikke bare "5 individuelle stjernespillere plantet på samme hold" hvis i forstår.
Processor:
Processoren skal jo nok være en Athlon men jeg aner ikke hvad der er prisstærkt og high-end. Har hørt om både Athlon 64 og X2, men aner ikke hvad der er bedst? Er der andet end de to typer jeg nævner som er bedre, og som jeg har råd til?
Bundkort:
Med hensyn til bundkort skal det ikke nødvendigvis være et crossfire eller SLi da jeg ikke har planer om at investere i 2 grafikkort. Hvis denne type bundkort er stærkest og billigere end et "normalt" så skal det selvfølgelig være sådan et. Men vil ikke betale ekstra for den mulighed. Bare et "almindeligt" bundkort som river godt rundt! 8)
Kabinet
Gode forslag og hjælp til købet er meget velkomment. Jeg er hook'd på at samle selv, men skal også have hjælp til kabinettet. Kan i anbefale et godt og stilet et?
- Det skal have usb indgange både for og bag på kabinettet
- Det skal være støjsvagt
- Det må meget gerne have temperatursensore
- Det skal koste under 1500 kr.
I må meget gerne anbefale et, som har fået gode reviews i en eller anden test og så linke til denne hvis muligt.
Grafikkort:
Igen har jeg ikke den store forstand på hvad der er godt, men har hørt noget om at et 7900GT eller 7900GTX skulle være godt. Har jeg råd til et af disse? Hvilken producent skal jeg vælge? Er der andre kort i kan anbefale?
- Grakfikkortet skal kunne fungere optimalt med de andre komponenter
- Det behøver ikke alle mulige fancy ting andet end rå ydeevne, jeg skal ikke lave hjemmebiograf eller grafikstudie, jeg skal bare GAME!
- Det må ikke larme for meget og køleren skal sørge for at det ikke bliver for varmt
- Jeg har ikke rigtig tænkt mig at overclocke (da jeg er for tumpet til at kaste mig ud i den slags dumdristigheder og slippe godt fra det)
- Jeg vil gerne have et RIGTIG godt kort men jeg gider ikke betale enorme summer for minimal ydelse hvis der er et kort der ligger tæt på det vildeste i ydeevne, men er langt billigere i pris.
Generelt
-Maskinen må gerne være relativt støjsvag. Altså ikke noget med at finde komponenter som larmer mere end støvsuger.
- Alle komponenterne skal fungere fint i synergi med hinanden
Håber i vil hjælpe mig med at finde nogle produkter der passer til mine behov. Ved absolut nul og nix om bundkort/kølere/strømforsyning/kabinet så i må meget gerne vælge nogle rigtig gode dele der passer godt til resten af komponenterne så det passer til mine krav :)
Sidste ting: De 10.000 er mere en slags "rettesnor" har lidt mere, men vil ikke betale utrolig meget mere for de nyeste komponenter hvis de tidligere kan næsten det samme til en lavere pris
Tusind tak for jeres tid/hjælp :)