Fujutsu-siemens maskiner

Diverse d.  23. juni. 2006, skrevet af mbm
Vist: 297 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 12:19:01
Svar/Indlæg:
3746/627
på mit arbejde vil vores edb-mand kun købe Fujitsu-Siemens maskiner. Han siger han ikke vil have noget billigt "bambus" ind af dørene.

Viser en sådan udtalelse ikke at han fatter minus omkring hardware.

En Fujitsu-siemens maskine er jo bare kabinettet?

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2006 12:31:21
Svar/Indlæg:
440/46
Det er ikke kun kabinettet. Det er det hele, som stinker...... :x

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 12:54:06
Svar/Indlæg:
1581/5
nej det viser at han har en smule erfaring med drift af pc'ere
man _kan_ hvis det er en mindre virksomhed opbygge standard pc'ere selv, med forholdsvist samme hardware, men det er en edb-mands helvede at have 46 forskellige hardware configurationer i virksomheden.

hvis jeg skulle indkøbe standard pc'ere (workstations) ville jeg også vælge et kendt mærke, ibm/dell/hp-compaq/fujitsue-siemens eller lign.

for en privat person betyder det ikke noget at man skal bruge lidt længere tid på at konfigurere, og undvære en garranti for at det virker når man selv har samlet det, men i en virksomhed er tid=penge, og der kræves væsentligt mindre tid på at vedligeholde en maskinpart bestående af få forskellige mærkevare maskiner i forhold til bambus.

Det nok aller vigtigste er at der til "mærkevare pc'ere" følger support med, det gør der ikke til bambus.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 13:14:59
Svar/Indlæg:
3746/627
Men vi kan vel godt blive enige om at det er det samme indmad i en "bambus" maskine og i en Siemens maskine ikke?
Siemens laver jo ikke nogle komponenter i en pc?

Så jeg har lidt svært ved at se forskellen?

Der er jo også garanti på en færdig samlet PC uden et Siemens mærke.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 13:23:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Har du prøvet at vedligeholde en maskinpark af PC'ere? For ellers kan jeg da ikke forstå din udtalelse.

Bambus-PC begrebet kom ind af døren i slutningen af 90'erne, hvor man havde en masse "no-name" producenter, der bare høvlede en masse computere, skærme og deslige af sted.

Oftest bestod en "komplet" bundle, i en Windows 95 CD, en driver CD til Creative PCI16 lydkortet, samt en mus. Og det var det.

De var utroligt billige, men utroligt trælse at vedligeholde.

Derfor tror jeg nu at din EDB-mand har fat i noget at det rigtige. Om så det er F.S, IBM, HP eller en af de andre "store", så er de uværligt lidt nemmere at holde gang i, endsige re-installere og opdatere :)

Det har noget med Support, Service og brugervenlighed at gøre. Det går nemlig begge veje.

Det er ikke alle folk der har tid nok til overs, til at tage 40 maskiner med hjem til deres forældres kælder, hvor der hænger Sarah Michelle Gellar plakater på væggene, og står lokumspapir på skrivebordet. Så put en CD i, reboot og smil.

Det er brugervenlighed ;)

... når det virker 😎

*host* A M I T E C H :l *host*

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 13:27:23
Svar/Indlæg:
3214/18
#3 De Fujitsu-Siemens maskiner jeg har splittet ad, har alle været med MSI bundkort. Så ja, det er skam ganske almindelige komponenter de putter der i.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 13:49:02
Svar/Indlæg:
3746/627
Jeg forstår simpelthen ikke hvad i snakker om?

Hvordan er en Siemens maskine mere brugervenlig end en noname pc? og hvordan er den nemmere at opgradere?

Nu er det vel Intel eller AMD der laver CPUén. Samsung der laver rammen og MS der laver windows og IKKE Siemens.

#4 lad dog være med at komme med sådan noget pladder om en kælder og lukomspapir. Det viser jo kun hvor useriøs du er!

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 14:22:47
Svar/Indlæg:
1776/116
#6 - Et eller andet firma skal jo producere no-name PC'erne, og hvis han bestiller en ordenlig stak fujitsu-siemens maskiner ved han at de virker når han stopper dem i.

Hvad er det at du vil have han skal købe i stedet for? Om det er Acer, IBM, HP eller dell kommer lidt ud på et, men man går ikke bare ud og køber 40-50 noname pc'er..

Derudover: Hvis Fujitsu-siemens opdager at de har sendt et dårligt batch af f.eks. harddiske afsted i en serie af deres maskiner skal de nok sende en mand ud og foretage noget backup og skifte harddiskene.

Hvis det er noname PC'er skal jeres EDB ansvarlige selv finde ud af at harddiskene der sidder i alle PC'er er defekte, og selv skifte dem ud.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 14:33:44
Svar/Indlæg:
3746/627
#7 du har sikkert ret. Det er nok sådan en EDB ansvarlig tænker.
Nu er vi dog ikke et firma der skal købe 40-50 maskiner. Men en 3-4 stykker der skal have nye maskiner. Jeg mener bare man ville kunne få mere hardware for pengene ved ikke at købe mærkevare.

Har dog aldrig oplevet at noname er mindre stabil end mærke-PC.

Vi har haft meget bøvl med vores Siemens, men om det er hardware eller software er jo svært at vide.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 14:36:17
Svar/Indlæg:
2872/90
#Grunden til han ik vil ha no-name computere er at de helt 100% ik er testet og der ik er Support på dem heller... Der er jo en grundtil hvorfor 80% af alle kontor computer er dell.. eller noget ligne..
Dell tester dem i hovedet og røv for de bliver smidt ud til virksomheden. Og går der noget galt kommer en tekniker hurtigt ud og kigger på problemet..

Men kan godt følge dig.. hvorfor betale 10k for en computer hvor der er et mærke på når du kan købe en meget bedre en til måske 6-7000kr..
Men ligesom alle andre siger det er kun pga. vedligeholdelse og support..

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
23-06-2006 14:41:29
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis vi har købt "færdig" PCer har det altid været Fujitsu-Siemens.
1) Fordi stabiliteten (ihvertfald dem vi har haft) har altid været god.
2) De bruger ikke no-name komponenter som nok egentlig er det mest essentielle i denne snak. MSI bundkort, Samsung Ram, ATi GFX mv.
3) Deres PC systemer er ikke "låst" som Compaq/Dell og er meget mere venlige imod opgraderinger og "spiser" som regel det hele.
4) Supporten er fin nok.
5) Prisen er ok i forhold til hvad man får både af HW og SW.

Jeg ville tilhver en tid tage en Fujitsu Siemens over en Compaq, Dell, HP, Amitech, Kennex.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 14:44:46
Svar/Indlæg:
3746/627
Men nu tror jeg ikke vi har support på vores Siemens maskiner og de kommer ikke med preinstalleret software da vi bruger spec. programmer.
Og hvis en maskine køre ustabilt -Hvordan kan man så vide om det er software eller hardware problem?

Tvivler på man ringer til Siemens og siger "Vores maskine går ned, send en tekniker ud!"

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 14:49:53
Svar/Indlæg:
3746/627
Nu snakker du noname komponenter. Det er ikke det jeg mener når jeg skriver noname pcér!

Jeg ville jo til enhver tid kunne ringe til en bix og sige saml mig en pc bestående af de og de komponenter i et no-name kabinet.
-At nogle så mener at det gør den til en bambus-maskine synes jeg lyder underligt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 20:47:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Jeg er skam 100 % seriøs. Bare lettere irriteret over, at du kan brænde sådan af, på en mand der har prioriteterne i orden.

Jeg har aldrig haglet bambus PC'er ned, da jeg selv er stor fan af den slags. Og en maskine samlet af Dell, IBM, HP eller F.S er skam hverken mere eller mindre kvalitet, end en maskine både du og jeg kan samle.

Hermed ment, at både, du og jeg kan sætte os ned og samle og konfigurere en computer. Men har man en maskinpark på mere end 10 PC'er, der skal reinstalleres, opdateres eller konfigureres, så er det altså rart, at de alle fungerer på samme måde, supporten er der, og at man har en bunke CD'er der er lige til at smække i, og en halv time senere kører din maskine.

At du og din kammi skal have en computer, er jo noget helt andet, end når der er 40 mennesker, der skal deles om de(n ) samme PC( 'er).

Du lader til at vide rimelig meget om computere, og derfor er du (ligesom resten af HWT's brugere) så priviligerede, at vi ikke tænker på, at 7 ud af 10, ikke kan stave til "USB", "Bluetooth" eller ved hvad fanden den der port med "Y'et" er til.

Samtidig så at skulle forestille sig, at man skulle kunne holde styr på hvilken bruger der har fucket hvad op, hvornår og hvordan, så er det immervæk 100-gange nemmere, bare at klampe en CD i drevet, og reinstallere lortet.

Det er også nemmere for folk, brugere såvel som admins, at maskinerne ligner hinanden, og er der problemer, så er der en 24/7 hotline, der står til rådighed.

Det er det man betaler for, når man køber en PC til en lidt dyrere penge, end det et par entusiaster som du og jeg, kan samle den til.

Brugervenlighed.

Jeg ved skam godt at bambus PC'ere, kan være brugervenlige, for dem der kan finde ud af det.

Du misforstod min kommentar med kælder og papir. Det jeg mente med dét var, at hvis du havde ansvaret for bare 10 PC'er, som skulle være 100% køreklare. Hvor meget havde du så lyst til at tage dem med hjem, og reinstallere hver og en, natten over?

Når du havde en unge der skulle i børnehave, en kone der skulle kløes bag øret, eller nogle af de andre små ting, som optager ens tid? :)

Det har intet at gøre med, at en bambus PC er af lavere kvalitet, men servicen der følger den afgøres 100% af den der har med den at gøre, både på den ene side og den anden side af disken.

Hvis en maskine går ned, kan man jo netop ringe til en tekniker/supporter og forsøge at få en forklaring på hvad der er i vejen.

Nu arbejder jeg tilfældigvis med computere til hverdag, mens også med support og kunder på hver sin side af mig. Og så kan man pludselig se hvordan en jungle det er, på begge side af disken, og i hver sin ende af computerens cyklus.

Forstå mig ret, jeg kan godt se, at en entusiast som dig (og alle andre nørder) ikke vil irettesættes af en "bedrevidende", specielt når vi nu ved så meget om computere. Men sådan er vi nu engang, men husk også lige, at resten af Verdens befolkning ikke er så pokkers gode til computere som vi er.

Du kan dele det således op:
Dem der går til mekanikeren
Dem der ikke går til mekanikeren

Den første gruppe, der ikke har forstand på biler, forlader sig på en anden.

Den anden gruppe, kan selv, og har sikkert også en mening om hvilket filter der er bedst til en Golf II fra '86 med GTD.

... det er derfor du giver lidt ekstra for en Dell, F.S, IBM eller HP osv. osv. osv.

Håber at du forstår mig nu?! :i ;)