-> #12
Jeg er skam 100 % seriøs. Bare lettere irriteret over, at du kan brænde sådan af, på en mand der har prioriteterne i orden.
Jeg har aldrig haglet bambus PC'er ned, da jeg selv er stor fan af den slags. Og en maskine samlet af Dell, IBM, HP eller F.S er skam hverken mere eller mindre kvalitet, end en maskine både du og jeg kan samle.
Hermed ment, at både, du og jeg kan sætte os ned og samle og konfigurere en computer. Men har man en maskinpark på mere end 10 PC'er, der skal reinstalleres, opdateres eller konfigureres, så er det altså rart, at de alle fungerer på samme måde, supporten er der, og at man har en bunke CD'er der er lige til at smække i, og en halv time senere kører din maskine.
At du og din kammi skal have en computer, er jo noget helt andet, end når der er 40 mennesker, der skal deles om de(n ) samme PC( 'er).
Du lader til at vide rimelig meget om computere, og derfor er du (ligesom resten af HWT's brugere) så priviligerede, at vi ikke tænker på, at 7 ud af 10, ikke kan stave til "USB", "Bluetooth" eller ved hvad fanden den der port med "Y'et" er til.
Samtidig så at skulle forestille sig, at man skulle kunne holde styr på hvilken bruger der har fucket hvad op, hvornår og hvordan, så er det immervæk 100-gange nemmere, bare at klampe en CD i drevet, og reinstallere lortet.
Det er også nemmere for folk, brugere såvel som admins, at maskinerne ligner hinanden, og er der problemer, så er der en 24/7 hotline, der står til rådighed.
Det er det man betaler for, når man køber en PC til en lidt dyrere penge, end det et par entusiaster som du og jeg, kan samle den til.
Brugervenlighed.
Jeg ved skam godt at bambus PC'ere, kan være brugervenlige, for dem der kan finde ud af det.
Du misforstod min kommentar med kælder og papir. Det jeg mente med dét var, at hvis du havde ansvaret for bare 10 PC'er, som skulle være 100% køreklare. Hvor meget havde du så lyst til at tage dem med hjem, og reinstallere hver og en, natten over?
Når du havde en unge der skulle i børnehave, en kone der skulle kløes bag øret, eller nogle af de andre små ting, som optager ens tid? :)
Det har intet at gøre med, at en bambus PC er af lavere kvalitet, men servicen der følger den afgøres 100% af den der har med den at gøre, både på den ene side og den anden side af disken.
Hvis en maskine går ned, kan man jo netop ringe til en tekniker/supporter og forsøge at få en forklaring på hvad der er i vejen.
Nu arbejder jeg tilfældigvis med computere til hverdag, mens også med support og kunder på hver sin side af mig. Og så kan man pludselig se hvordan en jungle det er, på begge side af disken, og i hver sin ende af computerens cyklus.
Forstå mig ret, jeg kan godt se, at en entusiast som dig (og alle andre nørder) ikke vil irettesættes af en "bedrevidende", specielt når vi nu ved så meget om computere. Men sådan er vi nu engang, men husk også lige, at resten af Verdens befolkning ikke er så pokkers gode til computere som vi er.
Du kan dele det således op:
Dem der går til mekanikeren
Dem der ikke går til mekanikeren
Den første gruppe, der ikke har forstand på biler, forlader sig på en anden.
Den anden gruppe, kan selv, og har sikkert også en mening om hvilket filter der er bedst til en Golf II fra '86 med GTD.
... det er derfor du giver lidt ekstra for en Dell, F.S, IBM eller HP osv. osv. osv.
Håber at du forstår mig nu?! :i ;)