Lyd ud på 2 højtalere igennem forstærker..

Diverse d.  23. juni. 2006, skrevet af The Nax
Vist: 300 gange.

The

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2006 20:24:01
Svar/Indlæg:
270/78
Har prøvet at få lyden fra min bærbare Zepto 6214W ud på 2 af mine gamle højtalere, via en forstærker.

har så fået anskaffet mig et Jack - phono stik.

men der kommer ingen lyd.. højtalerne brummer kun. men de brummer uanset om computeren er sat til eller den ikke er.

Dog brumme de dybere hvis puteren er sat til..

nogle der har nogle forslag til hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre? er ikk såå vild til det lyd halløj :r

mvh. The Nax

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
23-06-2006 20:27:10
Svar/Indlæg:
5679/460
har du sat den til en "in" indgang i din forstærker ?

jeg har lige smækket min reservedels computer til mit anlæg idag det virked fint fra første gang

og ellers tjek at der kommer lyd ud af din bærbar smæk et headset til og hør , tjek kabel og tjek de et er den rigtige din forstærker er valgt til , så du ik sætter den til TVr in og du har valgt CD in på forstærker

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 20:28:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Prøv i "headphone"-ud stikket, i stedet for mikrofonstikket ;)

Arj, driller bare. Tjek om stikkene sidder korrekt, du kan jo evt. teste om indgangene virker.

Prøv din laptop med et sæt høretelefoner. Virker de, så er udgangen på din computer ok. Prøv derefter at koble f.eks. din DVD-afspiller til indgangen på din reciever/forstærker. Er der succes der, så ved du i det mindste at dit mini jack til phono er defekt.

Alternativt, kunne det også være et spørgsmål om at lyden er skruet op, og du ikke har sat din jack udgang til at køre med permanent S/P-DIF :i

Men prøv dig frem. Umiddelbart ville jeg mene at kablet måske er defekt, prøv med at andet.

Altså, med andre ord. Brug udelukkelsesmetoden :D

The

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2006 21:17:35
Svar/Indlæg:
270/78
Det er en gammel Akai forstærker..!

kan godt bruge høretelefoner, så puteren fejler ikke noget.
stikket er helt nyt, har lige hentet det i butikken. Så håber da ikke det fejler noget.

#2 "jack udgang til at køre med permanent S/P-DIF " - hvordan ser jeg om jeg har det? :r

mvh. The Nax

The

Superbruger
Tilføjet:
23-06-2006 21:19:46
Svar/Indlæg:
270/78
kan høre nu at der er lyd igennem..

men det brummer helt vildt.

er det ledningerne fra højtalerne der er for dårlige? eller har for dårlig "fat"?

mvh. The Nax

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 22:08:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Måske der er en dårlig forbindelse, eller så er der skruet lidt for meget op, det forkerte sted.

Start med at skrue helt op for lyden (Wave osv.) på PC'en, undtagen "volume". Derefter skruer du mellem 50 og 70 % op for din forstærker.

Derefter skruer du trinvist op for lyden på computeren, og til sidst burde lyden have et ordentligt niveau.

Næste skridt, sæt forstærker og PC i samme stik(dåse). Det mindsker brummen :i

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
23-06-2006 22:16:45
Svar/Indlæg:
5679/460
4# det ka være din forstærker det ka være dine højtallere det ka være dine ledninger tjek det hele

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2006 23:05:35
Svar/Indlæg:
6052/189
Sikker på du bruger din forstærker ordentligt ?

Tjek om A/B højtaler er aktiveret ved den rigtige knap, og tjek at forstærkeren står på det den skal.

Jeg glemmer tit at trykke A-højtaler ind ( mine højtalere sidder i de 2 forreste porte aka A ) når jeg tænder mit anlæg :P

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2006 17:23:36
Svar/Indlæg:
2343/272
Tjek at den står på AUX indgangen:)

The

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2006 21:00:16
Svar/Indlæg:
270/78
#7 - tror ikke jeg bruger den ordenligt.. troede egentlig bare man sætte den til i computeren også virkede det. Men der kan man se.. der tog jeg fejl :p

forstærkeren er en Akai Model AM-U11.

A/B? ved ikke liige hvordan det ligger på denne forstærker, om det overhovedet var opfundet dengang :p

men prøver lige det med lyden og det der, og ser om det hjælper.

mvh. THe Nax

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
24-06-2006 21:05:51
Svar/Indlæg:
5679/460
9# det er netop på de gamle forstærkere der er det der a/b :e har selv en super vild pioneer der er ældre end mig som spiller som en drøm og den har det der a/b (den vejer så også lige 15-17kg)

The

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2006 21:53:09
Svar/Indlæg:
270/78
når jeg sætter den over på AUX indgangen, er der ingen lyd overhovedet udover brummen..

men når den står på phono så er der lyd bagved brummen..

bådeforstærker og computer sidder i samme stikdåse..

The

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2006 21:56:00
Svar/Indlæg:
270/78
hmm.. nu har jeg fået lyd ud af den ene højtaler uden brummen.. men kun den ene?

fatter hat af det her :r

mvh. THe Nax

The

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2006 22:16:23
Svar/Indlæg:
270/78
har nu fået lyd ud på den som ikke ville før..

der er 2 udgange i forstærkeren til højtalele, "right & left"

når jeg sætter dem i hver sin virker kun den ene af dem..!

når jeg sætter begge to i den højre virker begge højtalere, men når jeg sætter begge 2 i den venstre virker ingen af dem.
et eller andet sted skal jeg vel gøre så den sender lyd ud på begge udgange?

men hvordan gør jeg det? hvordan sikrer jeg mig den gør det ?:(
har kigget på selve forstærkeren og den står til stereo, og AUX.

mvh. The Nax

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 21:46:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Min nyindkøbte Denon AVR-2805, tidligere NAD T753 og ca. 1 år gamle Sony (lorte) reciever, har da også A-B :00

;) :p :e

-> #13

Sæt dit phonokabel i samme "gruppe" (f.eks. "CD", "AUX" eller "MD/TAPE"), og prøv ad. Prøv også med en anden lydkilde, f.eks. en MP3-afspiller el.lign. Så kan du i det mindste eliminere en fejlkilde eller to.

Grunden til at du kan høre musikken "bagved" er, at forstærkeren opfanger den støj der er inde i recieveren. Dermed ment, skru ikke så meget op for lyden. Hold den på et "normalt" niveau, selv dér burde lyden fungere.

Vi tager det lige forfra.

1: Sæt din computer til at spille noget musik, hvor du tydeligt kan høre lyden i computerens højttalere. Hvormed du naturligvis intet har koblet til den.

2: Tænd for din reciever/forstærker. Sæt den på "CD".

3: Skru ned for recieveren.

4: Sæt kablerne til (i "CD") naturligvis.

5: Mini-jack stikket holder du i med den ene hånd, mens du langsomt skruer op for recieveren med den anden. Ca. halvvejs burde du kunne høre en brummen, skru ikke længere op end ca. 2/3-dele.

6: Sæt mini-jack stikket i computeren, og se om ikke der kommer noget lyd ud, i et niveau der ikke er til at overse.

Medmindre vi snakker en motherf*cker af en Fejl40, så er der et eller andet der er defekt.

Derfor, test så vidt muligt dit grej, computer, og reciever, hver for sig. Og prøv i sidste ende med et nyt/andet kabel.