Ram til DFI lanparty nF4

Diverse d.  25. juni. 2006, skrevet af System
Vist: 163 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-06-2006 11:43:03
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har et DFI Lanparty nF4 bundkort, som jeg er ved at være godt træt af på ram-fronten. Jeg vil gerne køre med 2 GB ram, og da jeg har været for nærig til at investere i 2x1GB blokke, så har jeg forsøgt mig med alverdens kombinationer af mine gamle ram med 4x512MB, men ligegyldigt hvordan jeg stiller timings etc. så spiller det bare ikke. Alle tænkelige kombinationer laver fejl i memtest. Når jeg så skifter tilbage til 2x512mb, så spiller det igen.

Så nu bider jeg i det sure æble, og investere i 2x1GB blokke. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal anskaffe mig. Er der nogen som stadigvæk kører med DFI Lanparty nF4 bundkort, som har prøvet at køre med 2x1BG ram blokke, hvor det bare har kørte perfekt, så må de godt anbefale nogle gode ram.

På forhånd tak,

Tee-Jay
voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-06-2006 11:48:12
Svar/Indlæg:
440/46
Den indbyggede hukommelskontroller i din CPU bryder sig ikke om 4 RAM moduler. Smider du 4 i sætter den automatisk hastigheden ned til DDR333 for at forebygge koks i systemet.

De moduler i min profil kører pt. fint. Købte dem, fordi jeg så var fri for at stille på RAM divideren, når jeg OC'ede min CPU.