wireless underligt

Software d.  26. juni. 2006, skrevet af vicster
Vist: 233 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2006 11:20:03
Svar/Indlæg:
178/40
Hej folkens,

jeg håber inderligt der er en der kan hjælpe mig her.

jeg sider med en maskine (DELL laptop) og skal have den på mit trådløse netværk, dette lader sig ikke komme uden kamp.

jeg bruger 128 Bit WEP kryptering da det er det letteste at arbejde med lige nu grundet alle de mystiske problemer jeg løber ind i.

1. Det virker som om at maskinen selv definere den adresse den skal indhente IP fra DHCP, dsv. den burde prøve 10.0.0.1 men istedet står der under "Status for Trådløs Netværksforbindelse"
IP-adresse: 169.254.134.30 -???
det giver absolut ingen mening hvorfor og hvordan den for den adresse indhentet.

i min router konfiguration er den sat til at bruge 10.0.0.1 som routeren selv og DHCP pool starter fra 10.0.0.2 til 10.0.0.34

2. Jeg har haft held med at den Forbandt korrekt 1 gang, men der opførte forbindelsen sig som om at det var et 14bit modem jeg sad på.. og senere da jeg startede maskinen igen var jeg tilbage hvor jeg startede

---

vis jeg derimod sætter et netværks kabel i istedet for så virker forbindelsen med det samme og flyver der ud af. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er min Router der er Underlig for den virker jo fint med Netværks kabler, eller om det er den bærbare der er underlig.
Da jeg har haft held med at forbinde til nogen andres netværk her i området (de har ik beskyttet det), og der forbandt den trådløst med det samme og der var massere fart på...
plus at dette "fremmede" netværk har samme router og udbyder som jeg.

og jeg har prøvet at ringe til min udbyder (Cybercity) men de har ikke været til megen hjælp...
samtale 1:
"Det er dit netkort der er installeret forkert"
"mm ok jeg roder med det og reinstallere diverse"
- intet hjalp maskinen blev Reinstalleret fra bunden etc -

samtale 2:
CC: "Goddag, Cybercity du taler med brian"
mig: "jeg har et problem med at min Wireless Event viewer fortæller mig at den ik fik nogen adresse fra DHCP"
CC: "kan jeg få dit bruger navn"
Mig: "ja XXXXXXX"
CC: "jeg kan se der ingen problemer er med forbindelsen fra os til jeres Router"
Mig: "nej det ved jeg godt, mine maskiner der ikke bruger trådløs kommer fint på nettet, det var DHCP jeg snakkede om"
CC: "ja der er ingen problemer fra os til jer"

mig: "Fortsat goddag farvel"

ja som i kan se så har vi et stykke support gut som taler om internet forbindelsen fra dem til min router når jeg sider og spørg om problemer med Routerens DHCP system..

specs:
Router: Zyxel660HW-61
Trådløschip: Intel PRO/wireless 3945ABG Net
ISP(internet udbyder): Cybercity

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælp mig her, jeg er ved at blive vanvittig af at det her bare ikke vil virke.

På forhånd tak
Mvh
Vicster

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-06-2006 20:08:59
Svar/Indlæg:
4033/364
lyder til din wifi er sat forkert op.. tjek lige din WEP kode engang til. og tjek du kører open eller shared (mange softwareconnection progs kan ikke finde ud af den reelt ikke har forbindelse hvis der er byttet om på de to typer) .. desuden tjek lige om du har fået lavet noget macfilter.. er wifi overhovedet enablet.. 169 ipen er når den ikke får noget fra DHCP..

obs hvis der er et netværk som bruger samme kanal på wifi bør du ændre det til kanal 11 eller 1..

vicster

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 01:05:28
Svar/Indlæg:
178/40
WEP kode passer begge steder
den køre Open bærbar gør også
og der er ingen MAC filtre slået til
og ja Wifi er enabled
jeg har os prøvet at skifte rundt til forskellige kanaler uden effekt.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 09:00:58
Svar/Indlæg:
154/21
169.254.134.30 er fejl adressen, det er den ip du får ved fejl. SÅ du kommer ikke på din router

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 09:08:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Prøv at kværke dit WEP pass og køre med usikkert netværk - så kan du se om fejlen evt ligger i den måde du sætter pass på.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:23:42
Svar/Indlæg:
154/21
hvis jeg var dig ville jeg første forsøge at få det til at virke uden kryptering.(som #4) Når du så har fået det til at virke forsøg så derefter med WPA da det langt lettere at bruge.

angående cybercity så har de umiddelbart intet at gøre med dit problem. Det lyder snarere som om du ikke har sat dit trådløse accesspoint rigtigt op, hvilket er grunden til at dit accesspoint ikke tildeler dig en ip.

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:50:10
Svar/Indlæg:
290/25
Ja, prøv først uden kryptering - derefter tjek, om du har en anden 3. parts netværks driver installeret såsom NVidia ethernet driver - det har givet mig problemer før med mit trådløse netværks kort i min stationære, da driveren blev installeret oveni på Netgear driveren. Derefter tjek om windows selv søger efter netværk (imo, SUGER windows til det med trådløs netværk - der burde være et 3. parts program fra dell som styrer det, så du også selv kan vælge frekvnes, transmitpower og strømstyring osv. osv.).

Derefter kunne du jo selv lave en fast lan ip, og vælge gateway til routeren - det har vi derhjemme, da vi alle sidder trådløst ( 4 dåser ) og derfor er det lettere at have faste iper, også fordi det er trælst med en forskellig ip så det er helt umuligt at lave nogen former for port-forward på de forskellige programmer og spil, som vi nu sidder og roder med. Det hjælper en del til at der ikke kommer fuck-ups osv. når vi vil på netværket.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 19:59:21
Svar/Indlæg:
178/40
#3 jep i know =)

#4 er prøvet ingen effekt

#5 Forkert, dette er en router udlejet af cybercity som de forplikter sig selv at yde support på, hvilket de ikke ser sig i stand til med de samtaler jeg har haft med dem

#6 ja har prøvet det meste af det du taler om der, af drivere er der Intel's som er nødvendig for at installere Netværks "kortet" også er der Windows'es interface som man kan skifte imellem (windowses Interface ser det ikke ud til jeg kan komme af med)

det med at sætte fast adresse op har jeg også forsøgt det hjalp ik, jeg vil dog lige give det et forsøg mere.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 20:21:42
Svar/Indlæg:
178/40
nu fjernede jeg WEP og lavede et ubskyttet netværk, og en Statisk DHCP adresse til Laptoppen, og den forbandt til netværket med det sammen men jeg kan ikke engang browse det tager lige knap og nap 10 minutter at åbne MSN forsiden ....