underlig fejl

Diverse d.  26. juni. 2006, skrevet af yaryar
Vist: 220 gange.

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
26-06-2006 16:27:23
Svar/Indlæg:
174/16
hej i landet

vil lige høre om der er nogen der har et godt bud på hvad der er skyld i denne fejl!

en pc som går kold når den bliver spillet på, men kun når det er spil hvor cd`n skal sidde i skuffen, man kan være heldig at spille 1 time eller mere, men man kan også være uheldig at den fryser efter kun 2 minutter, så jeg er sikker på det ikke er fordi den bliver varm og rammene er også testet! har forsøgt at få den til at fryse uden at der er noget i skuffe ved at belaste den med alt hvad jeg har kunnet finde i selve pc`n uden held....

så jeg søger virkelige kvalificerede bud :i

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2006 16:43:29
Svar/Indlæg:
5600/32
Kunne være et defekt IDE kabel.

Djopti

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2006 17:33:29
Svar/Indlæg:
468/64
Du skal bare bruge et program der hedder alcohol 120%, med programmet tager man en kopi af cd'en og laver et virtuelt drev og så slipper man helt for at bruge sine cd'er :e :e

forstår i mit sprog ?:(

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-06-2006 17:45:11
Svar/Indlæg:
6368/477
#1.

Det kan det ikke være, da at der kun skal læses .exe filen til at åbne spillet fra CD*en, så efter spillet er åbnet, skal CD'en faktisk ikke bruges mere.

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2006 17:48:42
Svar/Indlæg:
440/46
Supplerende kan det oplyses på lidt mere alm. dansk, at når man installerer 120% Alcohol, så laver det et virtuelt CD/DVD-drev, som kan ses i Denne Computer. Så fyrer man op under programmet og smider en spil CD/DVD i sit alm. drev. Inde i Alcohol vælger man lav en imagefil og peger på drevet, hvor spil CD/DVD'en ligger. Så laver Alcohol en imagefil, som man gemmer i en mappe på computeren.

Dernæst tager man spil CD'en ud af drevet af smider den af H til, for man har ikke brug for den mere.

Nu går man ind i denne computer, højreklikker på det virtuelle CD/DVD drev og vælger - mount image. Så navigerer man frem til den imagefil man har taget af spillet og mounter den.

Halløj mand! Så kører det bare. Spillet "tror", at imagefilen er en rigtig spil CD/DVD.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2006 17:50:03
Svar/Indlæg:
5600/32
#3, Jeg har da spil der loader ting fra CDen en gang i mellem.. ;)

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
26-06-2006 19:23:37
Svar/Indlæg:
6368/477

Hent en crack, og gør så du ikke skal bruge CD, der er det kun .exe filen man udskifter, og så kører det.

Hvis den skulle loade andet fra CD'en, så ville cracken nu nok indeholde mere end bare en .exe fil.
Nogen gange indeholder en crack også en .nfo fil, men jeg tror ikke det skal bruges til noget.

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
29-06-2006 15:57:28
Svar/Indlæg:
174/16
hejsa igen :)

takker for de gode svar og mulighedderne
havde dog håbet på et bud omkring hvad der er årsag til fejlen ...

men ja alcohol lyder som en plan der kan bruges så tak voldsvalle :i