Ny DVD brænder og harddisk

Diverse d.  26. juni. 2006, skrevet af Illisher
Vist: 321 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2006 20:29:47
Svar/Indlæg:
2664/97
Nu er det snart et par år siden jeg hoppede af hardware reset, så er ikke rigtig inde i hvad der er af nye ting, og dejligt hardware ude i den jungle der findes.

Jeg er på udkig efter en DVD brænder. Kan huske noget om der fandtes - og + og en kombi, men hvad skal vælges og hvorfor?
Ser gerne hvis nogen har et link til den de snakker om 8)

Jeg overvejer også at finde en ekstra harddisk, da jeg er begyndt at løbe tør for plads. Lige nu har jeg 2*120GB Sata Hitachi 7.200 8MB der kører RAID@0

Men har tænkt mig at droppe det der raid så det er ikke noget krav til diskene. Skal bare bruge 1-2 diske der er store og stabile, og meget gerne lydløse, som dem jeg har nu. Dem jeg har nu overvejer jeg at sælge, men først når jeg har fået en DVD brænder og en eller 2 nye diske :D

//Illisher

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
26-06-2006 20:52:47
Svar/Indlæg:
5679/460
næsten alle dvd brændere i dag understøtter + - og dual layer jeg ka anbefale NEC brænder da jeg har en selv.

harddiske ka jeg anbefale WesterDigital da de skulle være de mest stabile på markedet

ps. en dvd brænder idag ka også afspille dvd og brænde normal cd'er så istedet for at ha en CD brænder og en DVD brænder ka du klare det hele med en DVD brænder :e

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2006 21:16:02
Svar/Indlæg:
440/46
Enig med #1

NEC brænder

http://www.shg.dk/link.asp?got...

og WD diske, der må du selv kigge efter ATA eller SATA I el. II. Har selv dem med 16 mb cache, de kører godt.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 10:54:06
Svar/Indlæg:
2664/97
Nu så jeg der er sata dvd drev, er det noget at gå efter eller er det ligemeget? Og hvad med buffer, de rhar de fleste 2MB, men få med 8MB, det bliver der så også betalt en del ekstra del for.

Men nogen der har andre muligheder, eller tror jeg jeg napper den som 1# linker til :)

Så lige et lille bomus spørgsmål. Er det ligemeget hvilke medier man bruger når man brænder? Læste engang noget om at - til film, og + til data eller noget i den stil?? Ellers må i gerne linke til nogle ordenlige nogen, til en fornuftig pris. :D

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 19:44:24
Svar/Indlæg:
2664/97
Ingen andre?

Evt. nogle sider eller links til medier der er gode at brænde på?

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 21:21:19
Svar/Indlæg:
440/46
Det med plus og minus du nævner. Sådan var det i starten, men jeg har de sidste år brugt + til både film og data. Ingen problemer i det. Det kan dog blive et problem, hvis du løber ind i en tudsegammel DVD-afspiller som kun understøtter - formatet.

Nu da der er Burn-Proof på alle brændere, så tror jeg ikke, at cachen har noget videre at sige mere. Jeg bruger Infinity DVD+ i shoppen i linket

www.azomedia.dk

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 21:58:01
Svar/Indlæg:
2664/97
har besluttet mig for det bliver den brænder, den bliver så bestilt når jeg får løn om nogle dage.

medierne skal vel helst være 16x DVD+R når nu brænderen kan brænde det.

Voldsvalle. Dem du bruger synes jeg virker lidt dyre i forhold til de andre jeg så inde på siden. (kald mig bare nærrig :p)
Nogen der kender et tilbud et sted med en 50-100 medier med cover til en god pris?

Jeg er så også typen der helst vil have lidt styr på tingene når jeg har brændt dem, så hvordan får man en pæn lable på? Skal man købe en speciel lable maskine til det? har et et par venner der har haft et par dvd'er der var brændt men hvor lablen lignede en original næsten? :)

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2006 01:18:19
Svar/Indlæg:
212/109
Jeg anbefaler ikke nec da jeg har store problemmer med min egen..
i stedet anbefaler jeg en Liteon Dual layed 16+ dvd m. ligthschrib tehcologi..
og harddiske har selv en 250gb Samsung disk sata 2 som bare er utrolig dejlig :D kan klart anbefales :D

OEA

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2006 11:30:53
Svar/Indlæg:
1711/30
#6 det kan godt være at brænderen understøtter 16x speed men jeg vil ikke anbefale at brænde med den hastighed du skal altid sætte speeden ned når du eks brænder dvd film så bliver de nemlig bedst i forhold til hvis du brænder dem med 16x

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 15:41:51
Svar/Indlæg:
2664/97
8# Hvis den understøtter 16x kan den vel også brænde ordenligt på denne hastighed?
Eller..

Risikere man hakker i filmen hvis den bliver brændt med 16x? Hvad med data, kan man godt brænde det med 16x uden at dataen bliver ødelagt uder brændingen?