Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2006 21:12:44
Svar/Indlæg:
116/24
Jeg har længe haft denne lille Prescott 2,4 GHz / 533 MHz socket 478 liggende i skabet og samle støv. I dag kom lysten så over mig og jeg samlede et setup med et P4C800-E og et par Ballistix. CPU vandkølet af et lille Asetek sæt.
Jeg startede egentlig op uden nogen større forventninger, da jeg ikke har leget med Prescott cpu'er før. Og som overskriften allerede har afsløret, så overraskede den lille sjover mig - den åd bare løs af FSB'en og da den jo kører med multiplier på 18, så giver det jo hurtigt et pænt overclock.
Først ved 200 MHz (3600 MHz) måtte jeg skrue op for vcore - herefter gik det stille videre og omkring 235 MHz skulle jeg have vcore op over 1,6 V for at få noget der lignede stabilitet.
Da de sidste 150 MHz var på bekostning af 0,15 V ekstra spænding til kernen besluttede jeg mig for at lægge den på 225 MHz (4050 MHz) ved 1,5 V. Her ligger Ballistix'ne også fint på 2,5-2-2-5 ved 2,75V
Summa summarum, så ender denne lille "forældede" cpu nok med at blive siddende i maskinen i nogen tid - ved 4+ GHz gør den det egentlig ganske godt. Jeg kørte et par test - en SuperPi 1M blev kørt på omkring 34 sek og en 32M på omkring 26 min. Det er da ik' så ringe endda...
Synes lige jeg ville dele med jer :)