Jeg skal have noget bedre kølling til mit chipset... En flink fyr har henvendt sig til mig med et vandplaskehoved :) Problemet er bare at der ikke er mere plads i mit kabi og at det vandplaskehoved han har linket til bruger 1/2 fittings og mit system er 1/4... IC7 chipset kølling er en underlig ting da der ikke er huller i motherboardet... Der er to ringe diagonalt overfor hinanden... Nogle der kan hjælpe?
Fittingsene kan du skifte til nogle 1/4. Det er ikke dit IC7 bundkort der er mærkeligt sådan ser alle intel bundkort ud. Jeg har selv haft præcis det samme problem med de 4 ringe. Derfor besluttede jeg at lave en guide om hvordan man kan løse dette problem: http://www.gotweak.dk/Chipsetg...
Nu ved jeg ikke hvilket chipset kølerhoved du skal have, men jeg tror nemt du kan bruge guiden på de fleste chipset kølere.
Tak for hjælpen alle :) Der er nok bare en lille/stor detalje jeg har glemt at nævne her i tråden... En af ringe mangler? :S Er der nogle af de løsninger i har hvor det ikke vil være den store forskel?
#6 Støjsvag og 40mm harmonerer ikk ret godt, hvad med og smide en 80mm ved 5-7V over chipsettet, den skal selvfølgelig hænge 20-50mm over profilen, jeg har selv en 2*92mm over mit chipset samt ram..
#8 Ja nu er mit mobo vendt btx style så det er stripet fast til mine slanger og et strøm kabel..
Blæseren behøver ikk være lige midt over profilen, jeg har smidt blæsere foran fordi luften stadig står stille ved chipsættet, selvom jeg har godt med kabinet blæsere i kabinettet..