hjælp til valg af gaming bærbar

Diverse d.  27. juni. 2006, skrevet af bobby16
Vist: 167 gange.

bobby16

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 13:23:37
Svar/Indlæg:
283/99
hej..
jeg er lidt i et dilemme.. jeg skal ha fundet mig en bærbar! og så vil jeg sælge min nuværende stationær, så den bærbare skal også bruges til gaming de næste år..
jeg har kig på disse 2: nr 1: http://www.pc-direct.dk/Defaul... og nr 2: http://www.pc-direct.dk/Defaul...
også opgraderer jeg den jeg vælger til at ha:
2 gb ram
100gb sata 7200
dvd dual layer slot in
1.83 GHz Intel® CoreT Duo T2400

så når jeg har opgraderet begge, er de fuldsætndig ens, og koster og nærmest det samme, men forskellen er så:
at nr 1 har GO 7600 512, højere opløsning (1600x1050) og 7.1 lyd udgang.
vælger jeg nr 2, så er fordelene: noget længere batteritid (forskellen på 6 cells og 9), Crystal Clear funktion i skærm, et federe design ( synes jeg)..

hvad bør jeg vælge?! :S
det hele runder nærmest ned til, om jeg skal prioritere grafikkort og opløsning vs længere batteritid, crystal clear funktion og federe design :S

er der nogen, der kan fortælle mig om det er crystal clear er godt? Om 1600x1050 opløsning betyder noget? Om forskellen på 256mb ram betyder noget?
ps: der går nok lige et par timer før jeg svarer tilbage :)

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:22:43
Svar/Indlæg:
290/25
Måske ville jeg vente (siden du vælger en core duo), til at der er kommet en core duo 2 - bruger mindre strøm, og yder bedre pr hz.

Det at 1'eren har en større opløsning gavner dig ikke, tværtimod - den kræver derfor også en højere opløsning i spil (hvis 1600x1050 er det den skal have). Du vil simpelthen få et fnidret billede i lavere opløsninger, som hvis du kører 1024x768 på en flad som tager 1280x1024.

- Det at 2'eren kun har 256 mb ram, gør den ikke meget langsomere - 1'eren derimod, har svært ved at udnytte alle disse ram, medmindre man har et meget tungt spil som kræver en masse textures, men stadig tvivler jeg lidt på om 7600 er hurtig nok til at smide alle disse ud på 512ram, det må en anden lige bedømme - men selvfølgelig giver det en vis ydelsesforandring med 512mb ram i stedet for det halve. 2'eren har jo også 7,1 udgang - men halløj, hvem bruger i det hele taget 7,1 på en bærbar(?)

Mit bud ville være 2'eren, da den har længere batteritid. Det gør at du kan slæbe den med rundt og have den tændt i længere tid på og fra vej til skole, og i selve skolen. Crystal clear funktion i skærmen ved jeg ikke hvad betyder - men lur mig om ikke det har noget at gøre med hvor godt billedet på skærmen er. 256mb ram, ville jeg tro ikke gør en så stor forskel på ydelsen - selvfølgelig noget ydelsestab men hvad pokker, det kan tages på bekostning af texture kvaliteten, ligesom andre gør i BF2 for at få deres loadtider ned! Så her og nu ville jeg vælge 2'eren, og ellers ville jeg også hellere end gerne vente til at core duo 2 kom på markedet og blev smidt i bærbare!

bobby16

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:35:53
Svar/Indlæg:
283/99
#1: mange tak! :) Du svarede faktisk på alle mine spørgsmål :) ...
tror også det blir nr 2..

hmm, ved du hvronrår core Duo 2 kommer? og om det evt er mega dyrt? ...
fordi jeg skal nemlig bruge min bærbar efter sommerferien på htx