Ram tal?

Diverse d.  27. juni. 2006, skrevet af Sound-Blaster
Vist: 168 gange.

Sound-Blaster

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:12:18
Svar/Indlæg:
50/26
Jeg vil sådan set bare høre hvilken af disse 2 ram settings der yder bedst??

http://www.hwt.dk/billedbrowse...

nr 1 eller2? :00

den ændrer det når jeg clokker min cpu :)

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:41:43
Svar/Indlæg:
290/25
Jamen, det burde du faktisk selv svar på! ;)
- Hvorfor overclocker du ellers? :i Jo højere frekvenser, jo bedre ydelse, hvor der så i ram tilfælde også spiller den rolle ind at de kører med timings, som skal være relativt stramme - men stadig kan man slække på dem og opnå bedre ydelse til en vis grad.

(ja svaret er nr. 1)

Hvis dine ram er sat til auto frekvens betyder det at den selv drossler ned for deres frekvens, ved at sætte divider på, så frekvens bliver langsomere. Du er nød til at finde dine rams standard frekvens, og derefter finde ud af, om de kan holde til den frekvens som de opnår ved dit overclock. Hvis ikke skal du sætte en divider på, indtil de ikke fejler længere.

Et godt eksempel ville være, at din FSB kører 234, som på billede 1. Din FSB er altså overclocket 34mhz over standard - men ramene begynder at fejle, og derfor skal du have dem tættere på en standard ydelse. I dette filfælde hvor standard ram hastigheden er 200mhz, er det mest oplagte til at starte med en 9/10 divider. Dvs dine ram nu kører 9/10*234 = 210,6 - hvis de kan holde den hastighed er det jo fint, hvis ikke skal du have en lavere divider på, men husk den skal enten ligge på standard eller over ( ellers får du jo ikke nogen ydelsesforandring på ram).

Hvis du har mere styr på dine ram, kunne du slægge på dine timings, så de kan sende færre beregniner igennem pr clockslag (tror jeg det er) - men dette betyder måske at du kan opretholde dit clock på 234mhz, så defor kommer hurtigere igennem pga clocket, og ikke timings. Det med timings har jeg sq ikke styr på, og i generelhed ikke intel clocking, men jeg er sikker på der er andre er heller end gerne vil instruere dig lidt i det! :)

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 15:44:54
Svar/Indlæg:
5600/32
Den første.. Men når du har to ramblokke, yder de bedst, hvis de kører dualchannel. Du kan se i manualen til dit bundkort, hvordan du skal sætte dem :):

Sound-Blaster

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 15:59:11
Svar/Indlæg:
50/26
jamen mit system kan ikke køre dual :(

Mener jeg at have læst i et forum et eller andet sted

Meget lærerigt :P mange tak

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 16:04:20
Svar/Indlæg:
290/25
Bundkortet siger det automatisk hvis de skal køre dual-channel - hans problem er vist at han ikke har 2 stænger, men kun en 1gb stang? Ihvertfald siger CPUZ ikke noget om han har 2 - men det gør den heller ikke ved mig selvom jeg godt nok har 2.... Den siger godt nok at de er i dual-channel, men.
men lad os da høre ham:

Har du 2 stænger ram a 512mb?

Sound-Blaster

Overclocker
Tilføjet:
27-06-2006 16:06:07
Svar/Indlæg:
50/26
Ja jeg har.. en dubblesided og en singlesided hvis det har noget at sige... og 3 dimm slots
(tror jeg det hedder)

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2006 16:11:14
Svar/Indlæg:
5600/32
#4, Ifølge hans profil har han 2*512mb. Men det er vidst rigtigt at bundkortet ikke understøtter dualchannel. Jeg tænkte bare at det havde et nyere chipset end i848P.