Mindre ustabilt AMD System..

Diverse d.  27. juni. 2006, skrevet af KlapHat
Vist: 157 gange.

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 22:08:54
Svar/Indlæg:
212/109
Computeren.

Bundkort
Asrock K8NF4G-Sata2
Processor
AMD Sempron 3300+ m box kooler
Ram
1024mb Kingston Value Select Ram (ONEPART)
Harddisk
Maxtor Sata II 200gb (Sidder i 5halv slot da der er monteret skinner for mindre vibration og en smule bedre varmeudledning)
Grafikkort
Go GeForce 6100 256mb onbord
Optiske drev
Liteon DVD 16x Braender
Kabinnet Codegen Dragon m. 400watts silence PSU

Ja som overskriften siger har jeg lidt problemmer med dette system.. dog kun smaa problemmer..

Systemet er en 24/7 Dokument comp / server til haandtering af filer os.. bare som udpakning osv osv..
ingen gaming.. men den er ellers fin nok da det er min fars.. og jeg bare bruger den til fildeling og hentning mm.
temp er ca..
Mainbord 32
CPU 32
Harddisk 42
er det ikke okay?
der er KUN box kooleren og PSU kooler i den.. :) og der kommer ingen varm luft ud.. men hva mener i om tempen ellers :)?
men altsaa problemmer er mest naar den har koort i maaske over 2 dage i traek UDEN at have vaeret slukket saa begynder den at blive ustabil.. og kan finde paa selv at genstarte uden bluescreen.. men altsaa det sker oftes ved at jeg bruger den og saa pludselig begynder den at sloove lidt ned og saa puf saa genstarter den.. og efter det funger den bare kanon igen :D
men ville vaerer federe hvis den kunne koorer i maaske en uge+ tid i stedet for at jeg ofte ska genstarte den :( nogen der kan fortaelle hvorfor den maaske goor det?
Der er installeret.

Windows XP PRO SP2 DK
OFFICE XP PRO
Drivere som var de nyeste da systemmet blev samlet.. og den har ikke vaeret formattet siden.. men umiddelbart saa er der INGEN problemmer overhovedet med windaase..
ingen virus eller lign..
den har AVG FREE EDITON paa.. :) men har en Linksys WRT54GL Router som tager det vaerste.. :)

men nogen der kan hjaelpe maaske..?
Systemmet staar mig i 3500Kr. :D

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2006 22:10:11
Svar/Indlæg:
212/109
Systemmet er nok snart et halvt aar gammelt :D
og ps mangler Ae Oe og AA da jeg er paa ferie ved familie i polen ;D

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
27-06-2006 22:49:09
Svar/Indlæg:
5679/460
nå det er windows så skal den genstartes nogengange , men at den gør det af sig selv er underlig

tjek idle og load temp på cpu og chipset ka nok være det og opdater til nyeste drivere , og prøv så bitdefender istedet for AVG og så noget anti spyware f.eks ad-ware og opdater den når du har hentet og lade den køre en full system scan

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 11:54:20
Svar/Indlæg:
2732/41
0# Hvorfor har du Office installeret på en SERVER?
Prøv at køre memtest86 for at tjekke ram og belast CPUen med f. eks Folding@Home eller Prime95, Er PSUen kraftig nok?

Det lyder ikke som spyware eller lign. men mere et hardware problem.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 12:06:54
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis windows kører rigtig så skulle den meget gerne kunne køre til uendelig tid 😉

Men tror umiddelbart ikke det er ramen, for så ville man i langt de fleste tilfælde opleve en BSOD. At den bare genstarter, kan muligvis være strømforsyningen eller fejl i hardwaren. Jeg har lidt svært ved at tro at det er windows, men kan ikke udelukkes? Men du burde bare kunne se et mønster i hvilke programmer osv. der køre når det sker, og hvis det bare sker sådan ud af den blå luft når den køre idle, sååå er det måske lidt underligt!