Broforbindelse.. hvordan ?

Om siden d.  28. juni. 2006, skrevet af Ham_Selv^
Vist: 711 gange.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 12:54:41
Svar/Indlæg:
2453/80
ska ha et kabel mellem min bærbar og stationær og så et kabel fra stationær ud til den store verden :D
har 2 onboerd netkort på mit dfi nf4 ultra-d, det ene er alm 100MBit og det andet er 1 GBit.. netkortet i den bærbare er også 1 GBit.. der skulle så være et kabel mellem de 2 1GBit kort og stikket fra routeren skulle så fyres i 100MBit..

sådan sidder kablerne nu:

har så lavet en broforbindelse på stationæer, men når jeg har gjort det virker nettet ikke på den, og den bærbare siger "begrænset eller ingen forbindelse"

routeren er sat til selv at dele ip'er ud..

hvad gør jeg galt ? :)

Baz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2006 13:08:38
Svar/Indlæg:
170/24
Hvis du benytter Windåse XP, så skal du bare inf under egenskaber for dit 100Mbit netkort (det med forbindelse til internettet) og under Advanced tabben vælge "Allow other network users to connect through this computer's Internet connection".

Så skulle XP gerne selv sætte det hele op så din stationære automatisk tildeler din bærbar en IP når du tilslutter den. Er klart den nemmeste må at få internet på begge uden at skulle rode i en masse ting ;)

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 13:35:50
Svar/Indlæg:
2453/80
virkede ikke :/

mugligvis noget andet galt for nu virker det værken med normale indstillinger eller noget :D

sorenlk

Overclocker
Tilføjet:
28-06-2006 13:57:17
Svar/Indlæg:
24/6
i forbindelsen mellem de to computere opsætter du manuel ip, f.eks 168.192.0.1 på den stationære. På den bærbare sætter du den til hent automatisk ip.
Derefter sætter du den bærbare (vist under avanceret) til at få internet igennem en anden pc. Og som #1 skriver, opsætter du den stationære.
Du skal ikke lave en bro-forbindelse mellem de to netværksforbindelser på den stationære, det er ik nødvendigt.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 14:27:47
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvis ikke det er et "krydset" kabel du benytter mellem den stationære og klappen, så kan det ikke lade sig gøre.

Tag netkablet mellem de to computere, og så tilslut klappen direkte til routeren, så skulle det køre.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 14:37:48
Svar/Indlæg:
2453/80
fidusen var at opnå hastigheden på 1 GBit :)
desuden kan de fleste nyere netkort selv trylle så man kan bruge et lige kabel..

anyways.. kan få forbindelse mellem klap og stationær, men den stationære kan ikke få forbindelse til router/net.. har prøvet med et andet netkort også :l

men det vigtigste er egentlig at der er det 1GBit mellem de to og det er der nu.. nettet på bærbar får jeg så over WLAN :) der er så ikke internet på den stationære pt, men det vigtigste er at der er hurtig forbindelse mellem klappen og alle mine data på den anden :f

næste problem var så at den bærbar syns den skulle på nettet over kabel når det nu var sat i, istedet for at bruge det trådløse..
det løste jeg så ved at fjerne tcp/ip protokollen fra den bærbares 1GBit kort..
så nu er det ik så ringe endda.. www kommer over WLAN og alt det andet kommer gennem kabel :D

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 19:36:33
Svar/Indlæg:
4310/364
Noget andet er så hvor meget du får ud af den GBit? Kan dine systemer overhovedet yde så meget?:(

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 19:39:02
Svar/Indlæg:
1155/43
Hans laptop kan helt sikkert ikke levere 1gbit, men de fleste kan levere mere end 100mbit. Så derfor vinder han lidt...

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 20:10:12
Svar/Indlæg:
2453/80
ja.. kan ca. overføre det doppelte pr. sek
med 100 mbit henter jeg ca med 7-8 mb pr. sek og med 1 gbit er det omkring 15-18 mb pr. sek

men nej... kan langt fra udnytte den fuldt ud :)