Netbutik "snydt" med RMA ??

Diverse d.  28. juni. 2006, skrevet af mikael999
Vist: 308 gange.

mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:08:30
Svar/Indlæg:
1445/231
Hej

Igår modtog jeg en Tray cpu fra en størrere netbutik her i landet.
Da jeg fjernede elastikken som holder cpu'en fast til denne lille ramme opdager jeg at der er en masse bøjede ben på cpu'en.
Jeg sender så straks en mail til denne butiks support og får at vide at jeg skal oprette en RMA på deres hjemmeside.

Det gør jeg så og kører op og sender pakken.

Idag da jeg kom hjem og tjekkede mail opdager jeg at de har skrevet et par mails til mig.

I denne mail står der at de har TESTET MIT PRODUKT FEJLFRIT OG VIL HAVE MIG TIL AT BETALE TEKNIKER LØN.

Efter min mening var der så mange bøjede ben på den cpu at det ikke ville være muligt at rette dem ud, og den kunne hvertifald ikke gå ned i soklen på mit mobo.

Men i deres mail står der også at den sagtens kunne gå ned i soklen på det abit mobo de testede med.

Kan det virkelig passe? Eller har de simpelthen "snydt" mig?

DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:18:35
Svar/Indlæg:
6531/410
hvis du har modtaget den med bøjede ben burde de bare bytte den IMO.



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:22:14
Svar/Indlæg:
1445/231
1# Ja. Nemlig også det jeg troede de bare ville.

De må da ikke først rette benene ud, så teste det og bagefter påstå at der ingen fejl var på produktet for jeg VED at der var bøjede ben på den cpu!



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:23:48
Svar/Indlæg:
6531/410
syntes du skal ringe til dem det kan simpelhen ikke passe.



Fossa_Dei_Leoni
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:26:02
Svar/Indlæg:
140/37
I sådan nogle situationer, så er der ikke rigtigt noget at gøre... Derfor SKAL man ALTID tage billeder før man sender noget til reperation/test/retur så de ikke kan påstå andet...



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 16:42:49
Svar/Indlæg:
1445/231
#4

Det med billeder kom jeg også først på bagefter, da jeg havde travlt med at få den pakket sammen og sendt inden posthuset lukkede.

Men jeg kan sige jer en ting.
Hvis benene stadig er bøjet efter jeg får den tilbage (forhåbentlig imorgen) så ringer jeg derned og så skal de virkelig få min mening at høre.



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 17:03:00
Svar/Indlæg:
1445/231
Jeg har mailet til den samme suporter som der anmodede om at jeg oprettede en RMA og han svarede.

"Hej

Jeg forstår ikke helt. VI må have rettet benene ud på cpu'en og testet den fejlfrit.
Du vil modtage den uden opkrævning af gebyr"

Se nu mener han pludselig at jeg ik skal betale løn osv. til teknikerne :S

Men nu venter jeg og ser til imorgen :)





DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2006 20:25:10
Svar/Indlæg:
6531/410
tror han har ment det hele tiden han har sikkert bare ikke snakket med derres rma afdeling om det før nu.

bukkede ben på amdér sker tit når man pakker dem i de der skod plastik rammer de burde forbydes.



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2006 21:30:50
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg hader RMA, synes altid man ender med at stå med skægget i postkassen x(



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-06-2006 01:29:00
Svar/Indlæg:
15982/637
#8: Njarh. Jeg plejer som regel at ringe til stedet (selvom mange bruger email) og "konfrontere" dem med sagen. Så når vi har snakket om det og fundet en løsning på det, beder jeg om vedkommendes navn og så skriver jeg navn,dato,tid ned for telefon opkaldet samt hvad aftalen var. På den måde kan de IKKE rende fra deres ansvar.... og det har aldrig givet mig problemer :)



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
29-06-2006 02:24:55
Svar/Indlæg:
1633/76
#9
Lyder som en fornuftig fremgangsmåde. Omvendt er det så lidt absurd at man skal putte dem i armlås før de er til at snakke med.
Just my 5 cents.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 06:32:31
Svar/Indlæg:
6531/410
det er sjov så stor forskeld der er på shops og derres rma.

min enermax liberty sprang i luften
ringede til dem jeg havde købt den ved for at høre hvad jeg skulle gøre ved det.

svar:
send den ind
gjorde jeg så fredag sidste uge
snakkede med dem mandag
hvor de bare ville retunere pengene til mig da
de ikke får den model mere

det kalder jeg god service




noBrain
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 10:45:19
Svar/Indlæg:
326/165
#11 Det kalder jeg almindelig service og intet ud over det forventelige...