Har ingen lyd på mine Verbatim DVD+R 8,5 GB D

Software d.  29. juni. 2006, skrevet af Trans4M
Vist: 1094 gange.

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 10:34:58
Svar/Indlæg:
80/47
Det drejer sig om Verbatim DVD+R 8.5 GB, 2.4 speed skiver.Jeg ved ikke om det er skiverne det er galt med,men her er en beskrivelse af fejlen.Jeg prøvede at brænde en af disse skiver før jeg opgraderede min firmware og fik et resultat hvor jeg ikke kunne se menuen fra DVD-skiven på tv-skærmen da jeg satte den i min afspiller.Jeg kunne høre at menu'en spillede i baggrunden,skiven var brændt med 2,4 speed som angivet på cd'en.Jeg brændte skiven som jeg plejer at gøre med alm. DVD-R 4,7 GB.Jeg bruger den nyeste version af Nero Burning.Jeg har efter opdatering af firmwaren i min brænder fået et andet resultat,som er at nu er der ikke billedfejl,nu er der lyd i hovedmenuen på disken,men ikke i filmen når jeg starter den.Jeg ved at det ikke er en fejl eller virus i windows,da jeg lige har geninstalleret windows og har fået det samme resultat som før.Har prøvet at "rippe" DVD'er i forskellige programmer med samme resultat.Ved i hvad kan der være galt,brænder jeg skiverne forkert,er der noget jeg skal aktivere/ændre i Nero eller hvad kan det være........?
Jeg har foreløbig brugt 4 skiver på dette,det er for dyrt i længden.

På forhånd tak for hjælpen.

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2006 20:31:59
Svar/Indlæg:
212/109
Nederen at have spildt 4 dl skiver..
jeg har selv proove at braende EN DL skive.. og den fejlede i dataen :S sata 2 disk og ny formateret.. skulle bare braende et skide spil men den fejlede sku paa en helt ny dvd rw dl drev..
ang dit problem.. ehm lyder underligt.. jeg er ikke saa meget inde i det? men proev at rip den til 4,3 gb og braend den paa en normal dvd og se om der er lyd der.. og evt saa tjek det paa en anden dvd :) haaber du finder svar :)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2006 21:30:28
Svar/Indlæg:
2307/37
#0 det lyder som om, din afspiller ikke er begejstret for dual layer discs. Det kan være det er den der skal firmware opgraderes frem for din brænder.

Hvad sker der, hvis du afspiller den på computeren?

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 12:13:10
Svar/Indlæg:
80/47
Det er lige meget hvor jeg afspiller skiven.Har prøvet i begge de DVD-drev jeg har i min pc.Jeg har prøvet på begge stationære DVD-afspillere vi har i huset,men resultatet er det samme.Jeg har prøvet at afspille det image jeg har liggende på pc'en,og der er alting ok,masser af lyd over det hele.Det er først i det at den bliver brændt at det går galt :(

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2006 12:15:01
Svar/Indlæg:
80/47
Når jeg brænder almindelige DVD-skiver er der intet galt.

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2006 18:29:45
Svar/Indlæg:
212/109
koeb en ny braender eller proev at laan en af en anden saa og se om den stadig fejler.. og verify cden naar den er braendt os :)